Hei,
Kysyisin seuraavaa - osakeyhtiöyrittäjä käyttää omaa autoaan työajoihin ja laskuttaa kilometrikorvauksia. Tarvitseeko maksetut kilometrikorvaukset ilmoittaa kausiveroilmoituksessa vai riittääkö että ne ilmoittaa vuosi-ilmoituksessa?
Olen kiitollinen vastauksesta!
Kilometrikorvausten ilmoittaminen verottajalle
Re: Kilometrikorvausten ilmoittaminen verottajalle
Oletan, että sinulla on osakeyhtiö, olet sen osakas ja maksat yhtiöstä palkkaa ja kilometrikorvauksia itsellesi. Kerrot ajavasi omalla autollasi, joten autoetua et ilmeisestikään tässä tarkoittanut. Tällöin ilmoitat vuosi-ilmoituksella maksamasi kilometrikorvaukset. Niitä ei tarvitse kuukausittain ilmoittaa. Kausiveroilmoituksella kuukausittain ilmoitetaan vain palkkojen ennakonpidätys ja sosiaaliturvamaksu.makane kirjoitti:Hei,
Kysyisin seuraavaa - osakeyhtiöyrittäjä käyttää omaa autoaan työajoihin ja laskuttaa kilometrikorvauksia. Tarvitseeko maksetut kilometrikorvaukset ilmoittaa kausiveroilmoituksessa vai riittääkö että ne ilmoittaa vuosi-ilmoituksessa?
Olen kiitollinen vastauksesta!
Kiitokset vastauksesta, tämä auttoi! Näin ajattelin itsekkin. Osakeyhtiöyrittäjä on puolisoni ja itse hoitelen kirjanpitoa ilman koulutusta. Rahaliikenne on niin yksinkertaista tässä vaiheessa että ajattelimme pärjäävämme alussa ilman tilitoimistoa.
Hei millä vuosi-ilmoituksella? Tuollaista en ole nähnyt vaikka useita eri paikkoja olen selannut.
Ilmoittaako Oy:n osakas ja yrittäjä siis yrityksensä maksamat kilometrikorvaukset jossain muuallakin kuin veroilmoituksissa vuosittain? Ymmärsinköhän jotain pieleen
Ilmoittaako Oy:n osakas ja yrittäjä siis yrityksensä maksamat kilometrikorvaukset jossain muuallakin kuin veroilmoituksissa vuosittain? Ymmärsinköhän jotain pieleen

Verottajalle tehdään vuosittain ilmoitus maksetuista palkoista. Siitä vuosi-ilmoituksesta oli kyseNewbie70 kirjoitti:Hei millä vuosi-ilmoituksella? Tuollaista en ole nähnyt vaikka useita eri paikkoja olen selannut.
Perhana, sepä on jäänyt yrittäjän osalta tekemättä. Määräpäiväkin näytti menneen jo.
Siis ilmoitetaan tuolla vuosi-ilmoituksella puhelinedut ja kilometrikorvaukset, kun palkkaa ei ole maksettu?
Siis ilmoitetaan tuolla vuosi-ilmoituksella puhelinedut ja kilometrikorvaukset, kun palkkaa ei ole maksettu?