Mutta niin..kylläpä olisi ihana päästä kaikista paperiläjistä jo vihdoin eroon..paperiton kirjanpito..onko se käytännössä jo täysin mahdollista? Olisiko täällä kirjanpitäjiä joilla asiat jo näin hyvin?
Hieman edistystä on toki tapahtunut omassa toiminnassanikin viime vuosina. Myyntilaskut sentään lähtevät jo sähköisesti

Ostolaskujen vastaanottokin on jo mahdollista, kun vain "painaisi liipaisinta" ja ilmoittelisi asiakkaille verkkolaskuosoitteemme. Tiliotteet tulevat sähköisinä, mutta tulostelen ne silti. Miksikö. No koska en ole vielä keksinyt tapaa miten merkitsen näille sähköisille tositteille (finvoice ostolaskut ja pankin tiliotteet) tarvittavat tiliöintimerkinnät. Eli kysymykseni onkin, miten tämä käytännössä toteutetaan, vai eikö tilimerkintöjä ole itse ostolaskuille tarpeen tehdäkkään enää nykyisin? Ostoreskontraohjelmassahan tiliöinnit ovat laskukohtaisesti merkattuina, katsotaanko se riittäväksi? Entäpä sitten tiliotteet..miten näiden merkinnät hoidetaan ellei tiliotteita tulostele. Kuinka te toimitte joilla nämä jo sähköisesti hoidetaan loppuun saakka?
Aiemmassa leipätyössäni ostolaskut tulivat myös sähköisesti, mutta ne tulostettiin silti mappiin ja merkattiin tiliöinnit paperisiin..ei se sekään oikein tunnu järkevältä
