Heippa!
Osaako joku, jolla on käytössä liikekirjurin tilikartta sanoa, mikä tilinumero on verot perinnässä -tili?
En millään löytänyt tilikartalta...jos se pitää perustaa, niin annatteko vinkkejä?
Liikekirjuri/Tilit
Re: Liikekirjuri/Tilit
Tarkoitatko verotilivelat vai ennakkoverot? Ennakkoveroille oli muistaakseni tili nimeltä maksuunpannut verovelat ja verotiliveloille perinnässä ei ole tiliä, sellainen pitää perustaa.
KLT-kirjanpitäjä vm. 2013 

-
En tarkoita verotilivelat tai ennakkoverot -tilejä, ne on jo perustettu.
Tarkoitan verot perinnässä -tiliä, jolle siis siirretään sellaiset verot, jotka on ulosotossa.
Tarkoitan verot perinnässä -tiliä, jolle siis siirretään sellaiset verot, jotka on ulosotossa.
Hei,
Perustat vain uuden tilin. Itse käytän tilikartassa tilejä -ennakkoverot perinnässä, jonne olen kirjannut perintään siirtyneen ennakkoverot ja toinen tili on -Verotilivelat perinnässä, jonne kirjaan verotililtä perintään siirretyt erät.
Tilien numerot voi olla vaikka 2925 ja 2935.
Perustat vain uuden tilin. Itse käytän tilikartassa tilejä -ennakkoverot perinnässä, jonne olen kirjannut perintään siirtyneen ennakkoverot ja toinen tili on -Verotilivelat perinnässä, jonne kirjaan verotililtä perintään siirretyt erät.
Tilien numerot voi olla vaikka 2925 ja 2935.