Perustin toiminimen vuoden alkuvuodesta, mutta toiminta on alkanut käytännössä vasta nyt. Toiminimen tapahtumat ovat vähäisiä, eli laskuja lähtee muutamia kappaleita kuukausittain. Liityin ALV rekisteriin, ja tileinä käytän ALV 22% ja ALV 0% tilejä. Laskutan pääasiassa yrityksiä. Päädyinkin excel pohjaiseen kirjanpitoon ja tein nyt siitä esimerkin, ja kaipaisin apua teiltä viisaamiilta. Tuossa muutama esimerkki tapahtuma.

Eli olen erotellut eri alviluokat, ja excel laskee ALV 22% tilistä alvit erikseen ja lopuksi laskee sen avulla tilitettävät (tulot - menot). Onko tässä pohjassa kaikki tarvittavat kohdat?
Kysymyksiä:
Pitääkö kirjanpidossa olla päivämäärät koko kuukausille vai riittääkö vain päivämäärät milloin tapahtumia on?
Minulla on tili nordeassa jonka perustin myös alkuvuodesta yrityksen käyttöön. Siellä ei ole ollut vielä yhtään tilipahatumaa, eli saldo on 0€. Tein kuitenkin jo muutaman laitehankinnan jotka maksoin omalta henk koht tililtä, voinko merkitä nämä vielä yrityksen ostoiksi? Ja jos kyllä niin miten se merkataan. Koska ite ainakin käsitän että minun olisi pitänyt tallettaa "yritystilille" vaikka 1000€ joilla sitten ne laitehankinnat tekisin.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.