*Edit esikatselun jälkeen

Tausta: 6 asunnon rivari. Olen tehnyt ko asiakkaan kirjanpidon vuodelta 2009 ja silloin tositemateriaalista puuttui jonkunverran laskuja joita pyytelin toimittajilta. Kirjauksista tuli jonkun verran palautetta (asiakas mm. väitti joitakin alkavassa taseessa olleita eriä maksetuiksi, vaikka maksuja ei näkynyt tiliotteella, ja pyynnöstä huolimatta ei toimittanut maksukuitteja). Selvitystyöstä johtuen lasku oli suurehko. Huokasin helpotuksesta, kun sain tp:n pakettiin ja toivottelin mielessäni hyvästit asiakkaalle

2010: Asiakas (=isännöitsijä) tuo 2010 vuoden tositemateriaalin pääsiäisviikolla

Ongelma Tänään sain sähköpostia, että hänen maksamat vastikkeet on väärin kirjanpidossa (maksanut enemmän kuin kirjattu kirjanpitoon). Toki on mahdollista, että kun noita maksettuja vastikkeita olen kustannuspaikan kanssa seurannut niin tulee numeroissa typo ja menee väärän asunnon vastikkeeksi.
Mutta siis kummalle kuuluu vastikkeiden täsmäytys? Edelleen isännöitsijälle vai kirjanpitäjälle kun isännöitsijä evo?