Tappio käyttökokemus

Keskustelua ilmaisesta Tappio-nimisestä kirjanpito-ohjelmasta.
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Tappio käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Hei kaikille!

Laittaakseni keskustelun alulle tällä foorumilla, ajattelin kertoa käyttäväni itse täysin ilmaista, Tappio-nimistä kirjanpito-ohjelmaa. Minulla on toiminimi johon sisältyy verkkokauppaa ja videoiden tuotantoa ja toistaiseksi Tappio on riittänyt tarpeisiini hyvin.

Ohjelma on erittäin yksinkertainen ja kevyt ja siksi mukava käyttää. Omassa käytössäni en ole saanut sitä vielä kertaakaan kaatumaan. Olen ALV-velvollinen eikä Tappiossa ole varsinaista Alv-tukea (ainakaan vielä) mutta se ei haittaa mitään, varsinkin kun hoitaa kirjaukset nettokirjaus-periaatteella.

Onkos muilla kokemuksia Tappiosta? Mitä hyvää ja mitä huonoa siinä on mielestänne?
VesaL
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 19:34

Re: Tappio käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja VesaL »

Mitä tarkoitat sillä, että Tappiossa ei ole varsinaista alv-tukea? Minun Tappiossani on alv-tuki :wink: . Vai tarkoitatko sitä, että Tappiosta ei saa napin painalluksella lähetettyä valvontailmoitusta verottajalle?
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Re: Tappio käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Hei!

Puhuin varmaan vähän harhaanjohtavasti, kun en itse alunperin saanut alv-systeemiä toimimaan Tappiossa. Kyllähän siinä pystyy tileille määrittelemään tosiaan alv-prosentit ja käsittääkseni homma toimiikin ihan hyvin? Itse olen vain jämähtänyt tekemään kirjaukset nettokirjausperiaatteella. Passelia käyttäessäni tein kirjaukset bruttokirjauksina ja siitä löytyi sitten kuun lopussa ajettava automaattinen bruttokirjausten oikaisu. Miten tämä oikaisu tehdään Tappiossa?

VesaL painoin äsken "lainaa" napin sijaan erehdyksessä "muokkaa" painiketta siinä katosi vahingossa osa äskeisestä viestistäsi. Olen pahoillani mokasta, ja lupaan olla jatkossa tarkempi!
VesaL
Viestit: 18
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 19:34

Re: Tappio käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja VesaL »

Moderator kirjoitti:Miten tämä oikaisu tehdään Tappiossa?
Tuo ei tosiaan onnistu Tappiossa (paitsi tietenkin manuaalisesti taskulaskimen kanssa :) ). Tositekohtaisesti voi toki valita netto- tai bruttokirjauksen ja painaa sopivaa nappia, jolloin ohjelma laskee alv:n määrän.
Konttorirotta
Viestit: 54
Liittynyt: 29 Elo 2009, 18:10

Re: Tappio käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja Konttorirotta »

Onko tuo Lahdenniemen sivuilla oleva latauslinkki uusimpaan versioon vai..?
Moderator
Site Admin
Viestit: 358
Liittynyt: 29 Huhti 2008, 22:29

Re: Tappio käyttökokemus

Viesti Kirjoittaja Moderator »

Konttorirotta kirjoitti:Onko tuo Lahdenniemen sivuilla oleva latauslinkki uusimpaan versioon vai..?
Käsittääkseni Tappion uusin versio on tosiaan tuo sivuilta ladattavissa oleva 0.22. Pidetään peukkuja että Jussi ehtisi jossain vaiheessa vääntämään taas uutta versiota! :)
Vastaa Viestiin