Taseen korjaaminen?

Apua kirjanpidon korjauksiin, oikaisuihin ja erilaisiin ongelmatilanteisiin
siphil
Viestit: 84
Liittynyt: 04 Huhti 2014, 19:54

Taseen korjaaminen?

Viesti Kirjoittaja siphil »

On pieno 3 asunnon AsOy jossa itsekin asun, ja sen kirjanpitoa on pidetty vuosia exellillä, ja nyt olen lupautunut kirjanpitoa talkoohommina tekemään kp-ohjelmalla.

Ongelma tässä on nyt taseessa. Se on aika sekaisin, velat ja saamiset on kyllä oikealla puolella sekä samoin kiinteistö ja aineettomat oikeidet, mutta muut on sitten "ihan kummalla puolella vaan".... mutta sekää ei ole varinainen ongelma koska olen nyt laittaut 2019 tilinäätöksen mukaan avaustaseessa 1.1.2020 kaikki sille puolelle kuin kuuluu, josta seuraakin se varsinainen ongelma: Vastaavaa ja Vastattavaa ei mene tasan.

Miten ihmeessä tuota voi korjata? Mihi voidaan kirjata tuo ero että edes saa tulostettua Taseen, koska se ei anna tulostaa sitä jos k/d eroa on. Meillä ei ole tilintarkastaja ajoka voi neuvoa, vaan maallikko toiminnantarkastaja.

EDIT 21.8.2020

Olen kirjannut nyt tuon taseeseen selvittelytilille, mutta miten tuon nyt alaskirjataan? Ensin vastikkeisiin tulokseen ja sitten sielä pois oikaisuerät/luottotappiot, vai?
siphil
Viestit: 84
Liittynyt: 04 Huhti 2014, 19:54

Re: Taseen korjaaminen?

Viesti Kirjoittaja siphil »

EDIT 21.8.2020

Olen kirjannut nyt tuon taseeseen selvittelytilille, mutta miten tuon nyt alaskirjataan? Ensin vastikkeisiin tulokseen ja sitten sielä pois oikaisuerät/luottotappiot, vai?
Vastaa Viestiin