Kirjanpito / tilinpäätös PRH:n rekisteristä poistamisen jälkeen?
Lähetetty: 01 Joulu 2019, 17:04
Eka kertaa elämässä tuli tilanne, jossa on otsikon kaltainen ogelma...
Viranomaiset ovat poistaneet yrityksen PRH, epr ja alv rekisteristä toistuven ilmoituslaiminlyöntien osalta.
Yhtiö toiminta on siis loppunut viranomaisten päättämänä 30.11.2019 ja sitä ennen on lähetetty laskuja asiakkaille jota tulvat tuloutumaan tuon em. päivämäärän jälkeen. Lisäksi yhtiöllä on ostolaskuja. Käsittääkseni tilinpäätös tehdään em. päivämäärälle, mutta
- miten käsitelllän kirjanpidossa nuo myyntisaamiset ja ostovelat, siis käsitelläänkö jotenkin normaalia poikeavala tavalla; ja
- voidaanko niitä laskuja edes enää maksaa yhtiön tililtä, ja;
- voiko rahaa edes ottaa vastaan tuon pvm:n jälkeen?
Vai miten tuon tilinpätöksen kanssa nyt menetellään?
Viranomaiset ovat poistaneet yrityksen PRH, epr ja alv rekisteristä toistuven ilmoituslaiminlyöntien osalta.
Yhtiö toiminta on siis loppunut viranomaisten päättämänä 30.11.2019 ja sitä ennen on lähetetty laskuja asiakkaille jota tulvat tuloutumaan tuon em. päivämäärän jälkeen. Lisäksi yhtiöllä on ostolaskuja. Käsittääkseni tilinpäätös tehdään em. päivämäärälle, mutta
- miten käsitelllän kirjanpidossa nuo myyntisaamiset ja ostovelat, siis käsitelläänkö jotenkin normaalia poikeavala tavalla; ja
- voidaanko niitä laskuja edes enää maksaa yhtiön tililtä, ja;
- voiko rahaa edes ottaa vastaan tuon pvm:n jälkeen?
Vai miten tuon tilinpätöksen kanssa nyt menetellään?