TAS ilmoituksen teko verottajalle

Erilaiset palkanmaksuun liittyvät kysymykset.
Tiu
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Kesä 2018, 12:06

TAS ilmoituksen teko verottajalle

Viesti Kirjoittaja Tiu »

Hei

millä syklillä nämä on aikaisemmin kuulunut tehdä ja miten tulorekisteri tähän mahdollisesti vaikuttaa?
Olen tähän asti ilmoittanut TAS:N aina edellisen kk palkoista, maksettiin ne sitten todellisuudessa koska tahansa todellisuudessa. Vaikuttaako tuleva tulorekisteri tähän jotenkin? Eli jos työ tehty tammikuulla, mutta palkka siitä maksetaan tilille vasta helmikuussa, niin ilmoitetaanko se jatkossa erillisilmoituksella helmikuun 5pv vaiko maaliskuun 5pv mennessä?
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: TAS ilmoituksen teko verottajalle

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

Tiu kirjoitti:Hei

millä syklillä nämä on aikaisemmin kuulunut tehdä ja miten tulorekisteri tähän mahdollisesti vaikuttaa?
Olen tähän asti ilmoittanut TAS:N aina edellisen kk palkoista, maksettiin ne sitten todellisuudessa koska tahansa todellisuudessa. Vaikuttaako tuleva tulorekisteri tähän jotenkin? Eli jos työ tehty tammikuulla, mutta palkka siitä maksetaan tilille vasta helmikuussa, niin ilmoitetaanko se jatkossa erillisilmoituksella helmikuun 5pv vaiko maaliskuun 5pv mennessä?
Palkat ilmoitetaan jatkossa 5 päivää palkan maksupäivästä, eli ei 5. päivä, vaan 5 päivää palkanmaksupäivästä, riippumatta siitä koska itse työ on suoritettu.
Lisäksi ilmoittaminen muuttuu siten, että verottajalle annetaan palkansaajakohtainen ilmoitus kuukausittain, josta tieto menee joka paikkaan mm. Tyel-yhtiöön.

Nyt ilmoitat kaikki edellisessä kuussa maksetut palkat yhtenä könttänä ilman palkansaajakohtaista erittelyä ja erittelyt kerran vuodessa verottajalle ja muualle.
myokymia
Viestit: 782
Liittynyt: 23 Loka 2009, 08:03

Re: TAS ilmoituksen teko verottajalle

Viesti Kirjoittaja myokymia »

Palkkatietoilmoituksen lisäksi työnantajan erillisilmoitus tulee tosiaan tehdä kuukausittain, viimeistään palkanmaksukuukautta seuraavan kalenterikuukauden 5. päivänä. Erillisilmoituksella siis ilmoitetaan kuukauden aikana maksettujen palkkojen sairausvakuutusmaksun yhteismäärä
Vastaa Viestiin