Tilitin ei lataannu uudella koneella

Keskustelua ilmaisesta Tilitin -ohjelmasta
Sarkku2018
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 09:41

Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja Sarkku2018 »

Hei!
Käytin viime vuonna Tilitin-ohjelmaa ja se toimi oikein hyvin.
Nyt hankin uuden koneen, mutta en saa ladattua Tilitin-ohjelmaa siihen jonkin
Java-ongelman takia. Onko muilla ollut vastaavaa pulmaa?
Onkohan vika koneessa vai ohjelmassa?
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

Moro

On ollut, pitää päivittää Java.
Sarkku2018
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Joulu 2017, 09:41

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja Sarkku2018 »

Tilitin asentuu koneelle, mutta kun yritän ladata ohjelman vaatimaa Javaa, se ei onnistu. Ilmeisesti
on Java-ongelma (root problem), totesi paremmin näitä asioita ymmärtävä kaveri.
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

Sarkku2018 kirjoitti:Tilitin asentuu koneelle, mutta kun yritän ladata ohjelman vaatimaa Javaa, se ei onnistu. Ilmeisesti
on Java-ongelma (root problem), totesi paremmin näitä asioita ymmärtävä kaveri.
Javan päivitys saattaa vaatia järjestelmänvalvojan oikeudet sekä muutaman yrityksen.
annedepner
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Touko 2018, 12:00

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja annedepner »

Hei,

Minulla on vähän erilainen ongelma. Minulla on uusi kone ja sain kyllä Tilittimen asennettua koneelle. Mutta. En saa aiemmin tekemiäni kirjauksia näkymään. OIkea tiedosto on käsittäkseni oikeassa kansiossa ja yritän avata sen Tilittemelle mutta se ei onnistu.

Aikas ikävä homma jos joudun alkaa näpyttelemään kaikki tositteet uusiksi. Onko kenelläkään kokemusta kirjanpidon aukaisusta eri koneella?
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

annedepner kirjoitti:Hei,

Minulla on vähän erilainen ongelma. Minulla on uusi kone ja sain kyllä Tilittimen asennettua koneelle. Mutta. En saa aiemmin tekemiäni kirjauksia näkymään. OIkea tiedosto on käsittäkseni oikeassa kansiossa ja yritän avata sen Tilittemelle mutta se ei onnistu.

Aikas ikävä homma jos joudun alkaa näpyttelemään kaikki tositteet uusiksi. Onko kenelläkään kokemusta kirjanpidon aukaisusta eri koneella?
Eli sinun pitää kaivaa vanhalta koneelta se .sqlite - tiedosto, johon kirjaukset on tallennettu, tallentaa se uudelle koneelle kansioon josta löydät sen ja avata se tiedosto tilittimellä.

Minulla on kaikki siirrot menneet ihan putkeen aina, kun on vain ensin löytänyt sen mihin tiedostoon kukin kirjanpito on tallennettu.
annedepner
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Touko 2018, 12:00

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja annedepner »

Minulla on se tiedosto uudella koneella ja mielestäni ihan oikeassa kansiossa. Kun menen Tilittimessä Tiedosto- Avaa, näen kirjanpito.sqlite tiedoston.
Mutta, en saa tätä auki. Yritän avata ja joko a) mitään ei tapahdu tai b) kone kysyy, että millä ohjelmalla haluat avata tiedoston (ja Tilitin ei ole vaihtoehtona)
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

annedepner kirjoitti:Minulla on se tiedosto uudella koneella ja mielestäni ihan oikeassa kansiossa. Kun menen Tilittimessä Tiedosto- Avaa, näen kirjanpito.sqlite tiedoston.
Mutta, en saa tätä auki. Yritän avata ja joko a) mitään ei tapahdu tai b) kone kysyy, että millä ohjelmalla haluat avata tiedoston (ja Tilitin ei ole vaihtoehtona)
Mitä tarkoitat, että "mitään ei tapahdu"?

Jos tilitin kuitenkin "aukeaa" ja ei näy tietoja, niin sinulla on väärä tiedosto.
annedepner
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Touko 2018, 12:00

Re: Tilitin ei lataannu uudella koneella

Viesti Kirjoittaja annedepner »

Nyt onnistui :)
Vastaa Viestiin