Toiminimi ja tullaus?

Tietoa kaupankäynnistä EU:n ulkopuolella
TP_
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Heinä 2017, 09:25

Toiminimi ja tullaus?

Viesti Kirjoittaja TP_ »

Hei! Voinko tullata toiminimeni tilauksia yksityishenkilönä vai pitääkö tullata yrityksenä?

Olen tullannut aikaisemmat tilaukset yrityksenä, mutta menee hermot, kun aina pitää kuriirifirmalta erikseen kysyä kaikki lähetyksen tiedot (MRN-numerot yms). Eikö ne kuuluisi aina kertoa yrityksille? :roll:

Tänäänkin tuli tulliselvitettävä saapumisilmoitus, eikä siinäkään ole kerrottu kuin saapumistunnus, päivämäärät ja paino. Näillä tiedoilla pystyisin kyllä tullaamaan tilauksen yksityishenkilönä...
Uitto
Viestit: 129
Liittynyt: 01 Loka 2014, 16:57

Re: Toiminimi ja tullaus?

Viesti Kirjoittaja Uitto »

TP_ kirjoitti:Hei! Voinko tullata toiminimeni tilauksia yksityishenkilönä vai pitääkö tullata yrityksenä?

Olen tullannut aikaisemmat tilaukset yrityksenä, mutta menee hermot, kun aina pitää kuriirifirmalta erikseen kysyä kaikki lähetyksen tiedot (MRN-numerot yms). Eikö ne kuuluisi aina kertoa yrityksille? :roll:

Tänäänkin tuli tulliselvitettävä saapumisilmoitus, eikä siinäkään ole kerrottu kuin saapumistunnus, päivämäärät ja paino. Näillä tiedoilla pystyisin kyllä tullaamaan tilauksen yksityishenkilönä...
Mikäli tullattavia lähetyksiä tulee vähänkään useammin, kannattaa solmia DHL:n kassa tullaussopimus. Sinun ei tarvitse laittaa tikkua ristiin ja tavara tulee läpi vähintään päivän nopeammin.

Nykyään kun he laskuttavat myös itse tullatuista tuotteista jonkin palvelumaksun, ei ole mitään järkeä tehdä asiaa itse. Heidän tehdessä asian säästää vähintäänkin omaa aikaansa.
TP_
Viestit: 3
Liittynyt: 08 Heinä 2017, 09:25

Re: Toiminimi ja tullaus?

Viesti Kirjoittaja TP_ »

Suurin osa lähetyksistä tuleekin UPS:n ja DHL:n toimittamana ja tullaamana, mutta välillä tulee lähetyksiä jotka pitää tullata itse.
Vastaa Viestiin