Meritaktiva

Yleinen keskustelu kirjanpito-ohjelmista
jasmiini
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Marras 2013, 15:04

Meritaktiva

Viesti Kirjoittaja jasmiini »

Onko kenellä kokemusta, että saako Meritaktiva-ohjelmaan myyntilaskuihin viivakoodia?
Controller
Viestit: 14
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 14:25

Re: Meritaktiva

Viesti Kirjoittaja Controller »

Nostetaanpas tätä - onko kokemuksia tästä ohjelmasta? On itsellä nyt koekäytössä ja vaikuttaa näppärältä, mutta mietityttää kun missään muualla ei oikein puhuta tästä ohjelmasta. Onko kokemuksia?
mar
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Maalis 2016, 20:52

Re: Meritaktiva

Viesti Kirjoittaja mar »

Aloittaja kysyi kyllä laskujen viivakoodeista mutta kokemuksia Aktivasta kokonaisuudessaan kaivataan myös täällä!

Olen itse nyt kuukauden kyseiseen ohjelmaan kirjaillut ja homma tuntuu pelittävän ihan mukavasti.

Olen törmännyt tähän mennessä vain pariin pienoiseen ongelmaan: pankkitapahtumien tuonti csv-tiedostoina ja tilikartan rajallinen muokkausmahdollisuus. Pankin tiliotteet pitäisi tuoda xml-tiedostoina ja näiden tiedostojen noutopalvelu maksaa erikseen verkkopankissa. Aktivan aloitustilikartan veroihin liittyviä tilejä ei saa muokattua, koska veroasetuksia ei pääse itse kopeloimaan. Näistä huolimatta Aktiva vaikuttaa ihan kelpovälineeltä ainakin aloittelijan silmissä.

Mielellään kuulisin myös muiden kokemuksista
HannaF
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 12:36

Re: Meritaktiva

Viesti Kirjoittaja HannaF »

Minäkin olen nyt käyttänyt Aktivaa muutaman kuukauden ja tykkään =)

mar:lle voisin antaa vinkin, että jos koet, että Alv-tileissä on korjaamista, niin soita asiakaspalveluun. Olen itse saanut nopeaa ja hyvää asiakaspalvelua ja mm. juuri ALV-tilejä muokkasivat tilikarttaan jo ennen kuin maksoin lisenssistä.

Itseänikin harmittaa laskunpohjan "kömpelyys". Täytyykin kysyä olisiko siihen vaikka maksua vastaan saatavilla jotain... hmm... modernimpaa layoutia :D

Ja noista viitesiirtojen sisäänluvusta olen aloittanut täällä jo ihan oman keskustelunkin, joskin eipä siinä näytä vaihtoehtoja olevan.

Miten homma sitten muissa ohjelmissa toimii? Onko tuo ISO-standi/xml -tiedosto kenties uusi juttu ja tulossa ainoaksi vaihtoehdoksi kaikkiin ohjelmistoihin?
Vastaa Viestiin