Avustavat päätösviennit

Kaikki tuloslaskelmaan ja taseeseen liittyvät keskustelut ja kysymykset.
Tuhina84
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Syys 2013, 20:18

Avustavat päätösviennit

Viesti Kirjoittaja Tuhina84 »

Hei Kaikki

Osaisiko joku auttaa minua näiden avustavien päätösvientien kanssa. Olemme koulussa tehneet paljon tiliristikoita, sekä excelillä harjoituksia, kahdella eri kirjanpito-ohjelmalla Econet ja Asteri. Tämänmoinen taulukko vienteineen aiheuttaa minulle kuitenkin kamalasta harmia, sillä en hahmota avustavat päätösviennit saraketta lainkaan, kuinka sitä tulisi käyttää. Esimerkiksi, kun tässä harjoituksessa varasto lisäntyy 500 euron arvosta ja se tulisi merkitä varasto-tilin debet puolelle ja varaston muutos-tilin kredit puolelle. Kuinka merkitsen viennit apv sarakkeeseen?

Olisin todella iloinen ja kiitollinen, jos joku osaisi tätä minulle selventää :)
Liitteet
20130912_210607(1).jpg
20130912_210607(1).jpg (192.65 KiB) Katsottu 13027 kertaa
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Avustavat päätösviennit

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

Jos ymmärrän ristikkoa oikein, niin "Avustavat pv:t" -sarakkeen debetiin kirjattaisiin 500 € (ikään kuin varasto-tilin debet-kirjaus) ja kreditiin 500 € (varaston muutos-tilin kredit kirjaus).

Sehän tuossa asiassa vähän hämmentävältä tuntuu, kun mihinkään ei saa kirjoitettua tässä APV:ssä käytettyjen tilien nimiä.

Tässä ketjussa on muuten käyty varaston muutoksen kirjaamista tarkemmin läpi:

http://www.kirjanpitofoorumi.com/viewto ... ?f=3&t=215
Tuhina84
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Syys 2013, 20:18

Re: Avustavat päätösviennit

Viesti Kirjoittaja Tuhina84 »

Hei ja kiitos vastauksestasi. Varaston muutoksen ja kaluston poisto pitäisi olla hallussa, mutta päänvaivaa aiheutti juuri tämä apv-sarake, jossa ei ole mainintaa tilien nimistä.
Olenkin miettinyt että minä tileinä niitä pitäisi ajatella, mutta tuossa selityksessäsi on järkeä. Kiitos lähden nyt yrittämään ratkaisua :)
Vastaa Viestiin