Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Yleinen keskustelu kirjanpito-ohjelmista
exichlo
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Elo 2012, 16:20

Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja exichlo »

Aloitan kohtaa yritystoimintaa toiminimellä ja toimintaa on erittäin pieni. Kirjanpitopalvelua ei kyllä kannattaa vielä hankkia muuten tulos menee tappion puolelle. Elikkä yritetään pärjätä alussa tekemällä kirjanpidon itse. Löysin netistä näitä ohjelmia ja tarvitsen hieman apua oikealaisen ohjelman valinnassa.

Mikä näistä olisi helpoin käyttää? Mitä suosittelet?

Tilitin (http://helineva.net/tilitin/)

vai

Tappio (http://www.lahdenniemi.fi/jussi/tappio/)

vai

Holli (http://www.elepal.fi/software/toimisto)

Kuulisin myös mielellä kokemuksenne.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

Olen käyttänyt itse sekä Tappiota että Tilitintä. Tällä hetkellä suosin itse tilitintä sillä Tappion kehitys on ollut pysähdyksissä useita vuosia ja Tilittimessä on enemmän erilaisia ominaisuuksia. Tappiokin on silti ihan ok ohjelma, erittäin helppokäyttöinen ja kevyt. Tein sillä kirjanpitoa monta vuotta eikä ongelmia tullut vastaan. Tuosta Hollista minulla ei ole aikaisempaa kokemusta. Suosittelen että kokeilet ensin miltä Tilitin vaikuttaisi ja jos se on liian monimutkaisen tuntuinen niin aina voi palata Tappioon.
osk-yrittäjä
Viestit: 14
Liittynyt: 15 Marras 2012, 10:22

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja osk-yrittäjä »

Tilitin on parempi kuin Tappio, molempia kokeilin. Käytän Hollia, koska Tilitin ei soveltunut osuuskunnan kirjanpitoon. Olen ollut Holliin todella tyytyväinen. Vaikka on ilmainen ohjelma, niin olen saanut käyttötukea. Suosittelen!
TMyrittaja
Viestit: 2
Liittynyt: 06 Helmi 2013, 12:58

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja TMyrittaja »

http://www.andersmanager.fi

Meikällä tä käytössä ja oon tyytyväinen. Voin suositella, mitä muita ohjelmia muilla on käytössä? Onko muita andersmanager asiakkaita?
Fieminna
Viestit: 5
Liittynyt: 14 Huhti 2015, 15:55

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja Fieminna »

Hei! Myös Merit Aktiva on ilmainen sataan tositteeseen saakka. Merit Aktiva toimii pilvipalveluna ja ohjelman käyttäjäksi voi rekisteröityä sivulla www.meritaktiva.fi
siriina
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Tammi 2016, 19:30
Paikkakunta: Pori

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja siriina »

Hei, upitus tähän ketjuun.

Minulla on tällä hetkellä käytössä Hansaworld, mutta hinta nousee taas runsaasti, kun ovat siirtämässä ohjelmaa pilveen.

Lisäksi myynnin kanssa on TODELLA hankalaa asioida, olen lähetellyt sähköpostia ja lupaillaan soitella ( viimeisin viesti Ville Karilta jouluaattona, jossa lupaa soittaa maanantaina eikä vielä mitään ole kuulunut).

Mitä suosittelette? Pelkkä kirjanpito riittää, kustannuspaikat olisivat plussaa, muttei välttämätön. Kahdella asiakkaalla hoidan laskutuksen, Mezo hoitaisi tämän. Alv on vain yhdellä asiakkaalla. Erillisiä raportteja ei tarvita, tuloslaskelma piisaa kaikille.
HannaF
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 12:36

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja HannaF »

Olen nyt itse hiljattain siirtynyt tuohon Merit Aktivan pilviversioon ja itse ainakin tykkään. :)

Teen kirjanpitoa yksinyrittäjille ja pienille yhteisöille. Iso syy valintaani oli hinta, koska haluan tarjota kirjanpitopalvelun sellaisella hinnalla, että sivutoimisellakin ammatinharjoittalla on varaa siihen ja se lähtee pienistä kustannuksista. Merit Aktivassa saa yhdelle pääkäyttäjälle avattua rajattoman määrän yrityksiä ja jokaiseen yritykseen lisäksi alakäyttäjiä, jotka pääsevät myyntireskontraan (ja asiakas- ja tuoterekisteriin). Tästä maksan 179 e/v.
Lisäksi asiakaspalvelu on ollut asiantuntevaa, nopeaa ja ystävällistä ja tässäkin kustannustehokasta, kun voi soittaa 09-alkuiseen numeroon!

Vertailukohtana minulla on Netvisor, joka maksaa huomattavasti enemmän, on "raskaampi" kokonaisuus ja tukeen soittaminen maksaa useita euroja/minuutti.
siriina
Viestit: 23
Liittynyt: 26 Tammi 2016, 19:30
Paikkakunta: Pori

Re: Ilmainen kirjanpito-ohjelmat

Viesti Kirjoittaja siriina »

Kokeilenpa tuota meriitiä, kiitos vinkistä.
Vastaa Viestiin