Palvelutiedon asiakkaaksi!

Apua yritysten perustamista suunnitteleville.
Tandem
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 17:40

Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja Tandem »

Niin sitä uutta ja kokematonta vedätetään! Mulla on ollut y-tunnus nyt kaksi päivää ja puhelin soinut hullun lailla, kaikkea kaupataan....Ja kahteen olen jo tyhmänä ja tietämättömänä tarttunut.

Tänään sain puhelun Palvelutieto Oy:ltä, Kontaktitakuu.fi osoitteesta tuli myöhemmin sähköpostitse tilausvahvistus.

Jäin ymmärrykseen, että saan näkyvyyttä verkossa, ja mikäli mainostani klikataan, kustantaa klikkaus 0,95€/kpl. Yläraja per kk on 80€, ja kiinteä kulu päälle 10€. Eli max. 90€ kk vaikka tulisi 1000 klikkausta sähköiseen käyntikorttiini (ei siis suoraan verkkokauppaani tai sivuilleni).

Nyt olen saanut lähipiiriltä vihiä, ettei näihin "directamaisiin" nettiluetteloita myyviin tyyppeihin kannata tarttua, ja kappas, kun otin tässä illalla selvää tuosta Kontaktitakuusta/Palvelutieto Oy:stä, niin sehän on entinen ilmeisen pahamaineinen Directa! :evil:

Kyssäri kuuluukin, että kuinka pääsen tästä nyt eroon?! Mikä on mun oikeus puhelimitse tehdyssä kaupassa perua se? Haluan perua sen!
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

Erikoinen yritys,kun palvelun käyttöehtoja ei ole nähtävissä nettisivuilta.

Parasta on varmaan lähettää sinne saman tien sähköpostia jossa peruutat asiakkuutesi. Jos vastausta ei kuulu muutamaan päivään niin soittoa perään.

Toimitusehdoista riippuen saatat joutua maksamaan esim 1 kk maksun. Toisaalta,onko sinulle missään vaiheessa selitetty ehtoja? Jos ei, niin luulen että voit vedota siihen pyytäessäsi välitöntä keskeytystä palvelulle.

Hakukonemainonta on hieno asia, mutta se kannattaa hoitaa esim suoraan Googlen Adwords -palvelussa ja pysyä kaukana Directan kaltaisista toimijoista.
ripa
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 16:42

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja ripa »

Kyllä kannattaa ottaa ehdottoman tiukka linja näihin soittajiin. Ilmoita heti puhelun aluksi, että et tilaa puhelimitse mitään palveluja.
Vaadi tilauksen peruutus kirjallisena tai emailitse. Niistä voi tulla laskutusyrityksiä vaikka yli vuoden kuluttua.
Rikosilmoitusta perään jos asia ei meinaa selvitä.
myokymia
Viestit: 782
Liittynyt: 23 Loka 2009, 08:03

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja myokymia »

Komppaan yllä olevia, peru tilaus pikimmiten. Katso kuitenkin sopimuksesta, ettei siellä ole määritelty erityisehtoja perumiselle. Muistaakseni Directalla oli sopimusehdoissa jonkin sellainen määräys, että vuoden määräaikainen tilaus piti perua kuukauden aikana ennen määräaikaisuuden päättymistä, tai se jatkui taas vuoden ajan (ja lasku tuli tuon perumisajan umpeutumisen jälkeen).

Yritysten välisessä kaupankäynnissähän ei mitään kuluttajansuojaa ole, joten jos on puhelimessa tehnyt määräaikaisen sopimuksen, voi siitä eroon pääseminen olla aika vaikeata, ellei puhelimessa ole sinulle suoraan valehdeltu. Ikävä kyllä nämä huijariyritykset ovat sen verran tarkkaan suunnitelleet sanamuodot, että harjaanjohtaminen ei mene laittomuuksien puolelle (moraalitonta kyllä).
velijukkakpforum
Viestit: 14
Liittynyt: 05 Tammi 2012, 15:35

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja velijukkakpforum »

Googlen Adwords on kokemukseni perusteella paras mainostyökalu koska siinä voi määritellä päiväbudjetin ja tiliä ei veloiteta kysymättä. Facebook taas velottaa tiliä kysymättä, ilmoittaa vaan sähköpostiin veloituksesta.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja Andy »

velijukkakpforum kirjoitti:Googlen Adwords on kokemukseni perusteella paras mainostyökalu koska siinä voi määritellä päiväbudjetin ja tiliä ei veloiteta kysymättä. Facebook taas velottaa tiliä kysymättä, ilmoittaa vaan sähköpostiin veloituksesta.
Kyllä, adwords on kaikin puoli hyvä markkinointityökalu. Jo pelkästään sekin, että siinä saa hyvin tarkasti määriteltyä millaisissa yhteyksissä mainoksia näytetään. Jos oma firma myy vaikka kahvinkeittimiä, niin voi mainostaa pelkästään silloin kun joku hakee googlella termillä "kahvinkeitin". Ja tietysti se että mainoksesta ei tarvitse maksaa kuin vasta siinä vaiheessa jos joku kiinnostunut asiakas todella napsauttaa sitä ja tulee siten nettisivuillesi. Huomattavasti tarkempaa ja tehokkaampaa kuin perinteinen mainonta.
Kimiläinen
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Huhti 2012, 08:33

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja Kimiläinen »

Tandem kirjoitti:Niin sitä uutta ja kokematonta vedätetään! Mulla on ollut y-tunnus nyt kaksi päivää ja puhelin soinut hullun lailla, kaikkea kaupataan....Ja kahteen olen jo tyhmänä ja tietämättömänä tarttunut.

Tänään sain puhelun Palvelutieto Oy:ltä, Kontaktitakuu.fi osoitteesta tuli myöhemmin sähköpostitse tilausvahvistus.

Jäin ymmärrykseen, että saan näkyvyyttä verkossa, ja mikäli mainostani klikataan, kustantaa klikkaus 0,95€/kpl. Yläraja per kk on 80€, ja kiinteä kulu päälle 10€. Eli max. 90€ kk vaikka tulisi 1000 klikkausta sähköiseen käyntikorttiini (ei siis suoraan verkkokauppaani tai sivuilleni).

Nyt olen saanut lähipiiriltä vihiä, ettei näihin "directamaisiin" nettiluetteloita myyviin tyyppeihin kannata tarttua, ja kappas, kun otin tässä illalla selvää tuosta Kontaktitakuusta/Palvelutieto Oy:stä, niin sehän on entinen ilmeisen pahamaineinen Directa! :evil:

Kyssäri kuuluukin, että kuinka pääsen tästä nyt eroon?! Mikä on mun oikeus puhelimitse tehdyssä kaupassa perua se? Haluan perua sen!

Tämä Palvelutieto Oy / Kontaktitakuu.fi on firma, jolla ei todellakaan ole puhtaat jauhot pussissa. Pysykää ihmiset kaukana tästä huijariporukasta. Vaatii todella hartiavoimin tappelua pääästä näistä eroon. Ehdottomasti vaatii poliisin apua rikosilmoituksen muodossa.
Tämä 0,95 € veloitus per haku ei tunnu raskaalta maksaa, mutta tällä ketku firmalla on juuri se keino, että se voi itse mielinmäärin merkitä laskuun syntyneitä hakuja. Vaikka sinun sivullasi / käyntikortissasi ei olisi kukaan käynyt, laskuun merkataan herkäsi tuhat hakua ja veloitus 80 - 90 € joka kuukausi. On todennäköistä, että he itse ovat muokanneet ohjelman, joka synnyttää käyntejä asiakkaan sivulle. Näin he voivat laskuttaa aina maksimimäärän euroja itselleen. Ei ihme, että heillä pyyhkiin hyvin. Ihmiset maksavat, koska heitä uhkaillaan pakkoperinnällä, ulosotolla, käräjöinnillä jne...
Varoakaa hyvät ihmiset tätä huijariporukkaa. Nämähän ovat sitä umpisamaa Directan porukkaa, jolle on tuttua istua käräjillä vääryyksistään.....
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja Andy »

Jos tuollaista huijausta epäilee (ja sellainen voi olla ihan täysin mahdollinen asia) niin yksi keino tutkia asiaa on Google Analytics-tilin käyttöönotto. Toki se vaatii pienen ripauksen html-sivujen muokkausta, kun niihin pitää liittää Googlen antama koodi, mutta asennuksen jälkeen näkee sivustostaan hyvin yksityiskohtaista tietoa. Analyticsin avulla on helppo tarkistaa mm. se, mistä lähteestä sivuston kävijät tulevat ja kauanko nämä kävijät viipyvät sivulla sekä mitä sisältöä he lukevat. Jos Directa käyttää huijasuohjelmaa, niin sen näkee, onko sivustolle todellisuudessa ohjautunut kävijöitä heidän palvelustaan vai ei ja ovatko nämä kävijät ihmisiä vai tietokoneohjelmia (minkä voi yrittää päätellä mm. siitä sisällöstä jota he selaavat, maantieteellisestä sijainnista ja tietokoneen/selaimen ominaisuuksista).

Jos palvelusta tulee lasku joka väittää, että kuukaudessa on ollut 1000 vierailijaa, niin analytics-datan perusteella väite on helppo osoittaa perättömäksi (jos se sitä on).
myokymia
Viestit: 782
Liittynyt: 23 Loka 2009, 08:03

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja myokymia »

Kimiläinen kirjoitti:Tämä 0,95 € veloitus per haku ei tunnu raskaalta maksaa, mutta tällä ketku firmalla on juuri se keino, että se voi itse mielinmäärin merkitä laskuun syntyneitä hakuja. Vaikka sinun sivullasi / käyntikortissasi ei olisi kukaan käynyt, laskuun merkataan herkäsi tuhat hakua ja veloitus 80 - 90 € joka kuukausi. On todennäköistä, että he itse ovat muokanneet ohjelman, joka synnyttää käyntejä asiakkaan sivulle. Näin he voivat laskuttaa aina maksimimäärän euroja itselleen. Ei ihme, että heillä pyyhkiin hyvin. Ihmiset maksavat, koska heitä uhkaillaan pakkoperinnällä, ulosotolla, käräjöinnillä jne...
Varoakaa hyvät ihmiset tätä huijariporukkaa. Nämähän ovat sitä umpisamaa Directan porukkaa, jolle on tuttua istua käräjillä vääryyksistään.....
Directalle sentään määrättiin 200 000 uhkasakko jos jatkaa vanhalla meiningillä. http://www.yrittajat.fi/fi-FI/suomenyri ... keudessa-4 "Markkinaoikeus on tänään [27.3.2012] kieltänyt Directaa käyttämästä yritystietojen numero- tai hakemistopalvelunsa palvelusopimuksissa ns. hakuosumaehtoa, jollei asiakkaalle palvelua markkinoitaessa yksiselitteisellä tavalla selvitetä ja sopimusehdoissa määritellä, mitä hakutapahtumalla tarkoitetaan."
oakulm
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Elo 2012, 06:42
Viesti:

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja oakulm »

Tälläset on todella ärsyttäviä... Muistan itsekkin joskus yrittäjyyden alkumetreillä, kun puhelin alko piristä toinen toistaan ihmeellisemmillä tarjouksilla... :roll:
Turkulainen verkkopalveluasiantuntijasi: Drupaletti Oy
jonile83
Viestit: 1
Liittynyt: 19 Elo 2012, 16:52

Re: Palvelutiedon asiakkaaksi!

Viesti Kirjoittaja jonile83 »

Pian vuoden ollu palvelutieto oy:n asiakas.. On siitä joillekki ollu hyötyä.. meinaan puhelin myyjille,. Ne onki ainoat jotka on sen kautte soitellu tai löytäny tiedot. Kaikkein paras on tämä lakifirma en nyt muista nimeä, mutta kauppasivat palvelua millä pääsisin eroon tästä palvelutieto oy:stä. Kuulemma lähettää laskut heille, että he riitauttavat ne ja saavat tehtyä irtisanomisen palvelusta.. Mut mut palvelu oli voimassa vuoden ja maksoi n. 400€. Yritin sit saada selvän vastauksen siihen, että mitäs sen vuoden jälkeen tapahtuu? Sillä jos olen vielä palvelutieto oy:n asiakas, niin kyllä ne laskut palaa mun hoidettavaksi sitte ja korkojen kera.. ei se myyjä osannu sanoa mitenkä ne saisivat irtisanottua sopimuksen jos en kerta itte saisi.. Luulempa vain että samat kaverit pyörittää tätä toistaki firmaa.. vois verrata näihin jotka tekevät nopeustutkia niin toiselta linjaltaa tulee sitte paljastimet...
Niin laskutus raja on 60€/kk olikohan alv 0%
laskut on ollu siinä 20-40€/kk
Mutta loppujen lopuksi täyttä huijausta. se mitä tuolla saa näkyvyyttä verkossa on siellä jo ennestäänki ilmaiseksi.
Ainoa asia mitä yrittäjän kannattaa verkossa mainostaa on omat kotisivut ei muuta.. Ehkä google, mutta kyseenalaistan senkin.
Ei muutaku yrittäjät mainosteipit auton kylkeen ja baanalle. ja kun jotain tekee niin tekee sitte kunnolla. siinä se paras mainos. :lol:
Vastaa Viestiin