Ennen yrityksen perustamista tehdyt ostot?

Apua yritysten perustamista suunnitteleville.
Loulou
Viestit: 3
Liittynyt: 29 Tammi 2012, 15:28

Ennen yrityksen perustamista tehdyt ostot?

Viesti Kirjoittaja Loulou »

Olen perustamassa toiminimeä, ja minulla on seuraavanlainen ongelma: Yritykseni syntyy harrastustoiminnan pohjalta, ja vuosien saatossa minulle on kertynyt aika iso varasto työkaluja ja raaka-aineita, joita haluan tietenkin yrityksessä hyödyntää. Osasta varastoa ei ole olemassa kuitteja, mutta aika isosta osasta on, varaston rahallinen arvo työkalut mukaanlukien lienee jossain parin-kolmen tuhannen euron hujakoilla. Miten tämän "alkuvaraston" kanssa pitäisi menetellä? Jos valmistan tuotteen, miten saan vähennettyä raaka-aineiden arvon niin, etten joudu maksamaan veroa koko myyntihinnasta vaan vain siitä osasta, joka oikeasti on voittoa? Alveja en kai mitenkään enää pysty vähentämään, mutta tuloshan vääristyy aika pahasti, jos en saa raaka-aineiden arvoa vähennettyä. Eli apua tarvitaan!

Loulou
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Ennen yrityksen perustamista tehdyt ostot?

Viesti Kirjoittaja Andy »

No problem, voit siirtää omistamiasi tavaroita yksityissijoituksina yritykseesi, sillä edellytyksellä tietysti että ne tulevat yritystoiminnan käyttöön.

Jopa alvit on mahdollista vähentää näistä tavaroista tietyin edellytyksin, lue lisää siitä asiasta vaikka täältä:

http://kirjanpitofoorumi.com/viewtopic.php?f=2&t=189
Vastaa Viestiin