Tilitin ja Mac (os x)

Keskustelua ilmaisesta Tilitin -ohjelmasta
Attu
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Kesä 2016, 16:21

Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja Attu »

Hei,
Onko niin että Tilitintä ei voi enää asentaa Macille? Helinevan sivu kertoo vain Windowsiista ja Linuxista... Minulla on uusi Mac käytössä enkä keksi miten saisin ohjelman siirrettyä vanhasta tai asennettua "puhtaasti". Osaisiko joku auttaa?
ripa
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 16:42

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja ripa »

Pystyy asentamaan Maciin. Lataat Tilittimen etusivulta Alustariippumaton JAR-paketti ja Java täytyy myös valitettavasti asentaa. Minulla ollut useita vuosia Tilitin Macissa. Jotain pientä säätöä siinä oli, mutta en muista enää mitä.
ElenKa
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Marras 2018, 12:56

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja ElenKa »

ripa kirjoitti:Pystyy asentamaan Maciin. Lataat Tilittimen etusivulta Alustariippumaton JAR-paketti ja Java täytyy myös valitettavasti asentaa. Minulla ollut useita vuosia Tilitin Macissa. Jotain pientä säätöä siinä oli, mutta en muista enää mitä.
Miten asennetaan? Löytyiskö ohjeita?
tjk
Viestit: 1
Liittynyt: 17 Tammi 2019, 14:38

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja tjk »

Todennäköisesti sinun täytyy ensin asentaa Java runtime, koska Mac OS 10.7 (Lion) ja uudemmissa Java runtime ei ole enää asennettuna suoraan. Tämän jälkeen sinun täytyy ladata alusta riippumaton tilitin versio. Tilitin ohjelmaa avattaessa saatat saada seuraavan virheilmoituksen: "Ohjelmaa tilitin.jar ei voida avata, koska se on tunnistamattomalta kehittäjältä."
Avaa tilitin kansio Finderissa valitse tilitin.jar -> kaksoispainallus -> avaa se ohjelmalla Jar Launcher.app
Markus
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Helmi 2020, 13:42

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja Markus »

Minulla tilitin on toiminut hyvin Macissa. Nyt kuitenkin sovellus avautuu, mutta ylävalikkoon tulee näkyviin vain "Tilitin" omanan viereen, eikä siellä ole mitään avaa etc. toimintoja. Mikäköhän neuvoksi? Latasin myös uudelleen noilla yo. ohjeilla, mutta sama juttu (uusi sovellus aukeaa nimellä "Kirjanpito" Java-logoisen sovelluksen alle, mutta taaskaan ei näy normaalivalikkoa).

Kiitos avusta!
Markus
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Helmi 2020, 13:42

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja Markus »

Ylläoleva selkis buuttauksella, eli väärä hälytys! :)
Rutker72
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Maalis 2014, 08:05

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja Rutker72 »

Aikaisemmin toimi Macillä mutta nyt uuden koneen ja uuden käyttöjärjestelmän ( BigSur) ei enää tilitin toimi.

Mikä muu voisi toimia, vaikka edullinen maksullinenkin?
jkseppan
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Elo 2022, 06:48

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja jkseppan »

Minullakaan ei enää toiminut uudella M1-macilla. Joku on onneksi tehnyt tarvittavat muutokset ARM-arkkitehtuuria varten, mutta vähän piti säätää.

Osoitteesta https://github.com/Roadstar/Tilitin haetaan dist-hakemiston sisältö (myös lib-alahakemisto). Sitten asennetaan Azulin Zulu-versio Javasta, minulla toimi versio 18 mutta saattaa olla että versio 7 olisi yhteensopivampi. Sen jälkeen komento

Koodi: Valitse kaikki

java -Dswing.defaultlaf=javax.swing.plaf.nimbus.NimbusLookAndFeel -jar ./dist/TilitinArm.jar
käynnistää Tilittimen.
tilitintin
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Syys 2022, 09:56

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja tilitintin »

jkseppan kirjoitti: 12 Elo 2022, 06:57 Minullakaan ei enää toiminut uudella M1-macilla. Joku on onneksi tehnyt tarvittavat muutokset ARM-arkkitehtuuria varten, mutta vähän piti säätää.

Osoitteesta https://github.com/Roadstar/Tilitin haetaan dist-hakemiston sisältö (myös lib-alahakemisto). Sitten asennetaan Azulin Zulu-versio Javasta, minulla toimi versio 18 mutta saattaa olla että versio 7 olisi yhteensopivampi. Sen jälkeen komento

Koodi: Valitse kaikki

java -Dswing.defaultlaf=javax.swing.plaf.nimbus.NimbusLookAndFeel -jar ./dist/TilitinArm.jar
käynnistää Tilittimen.
Osaisikohan joku neuvoa rautalangasta vääntäen askel askeleelta? Itselle nuo dist ja arm ja komento eivät sano oikein mitään. Ihan avuttomana täällä yritän saada tätä muinaisjänneohjelmaa koneelle Macille enkä ymmärrä koodarikieltä :D
epoksi
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Huhti 2023, 14:58

Re: Tilitin ja Mac (os x)

Viesti Kirjoittaja epoksi »

Osaisko joku täällä vielä jelppiä Mac:n kanssa. Pitäisi saada Tilitin pyörimään.

Kyseessä Intel Mac, Intel Core i7.MacOS Monterey.
Ladattu Tilitin alustariippumaton versio 1.5.0.
Asennettu uusin Java (Version 8 Update 381)

Tilitin herjaa: "Tietokantayhteyden avaaminen epäonnistui. Tietokantavirhe: SQLite-tietokanta-ajuria ei löytynyt. Tarkista tietokanta asetukset."

Mistä mahtaa kiikastaa? :(
Vastaa Viestiin