Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Keskustelua ilmaisesta Tilitin -ohjelmasta
KaisaL
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2018, 20:26

Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Viesti Kirjoittaja KaisaL »

Hei,
Yhdistys. Alkusaldot kirjattu. Siirtovelat n. 2200 e. Kun nyt ko kuluja maksetaan kirjaan Debet siirtovelat Kredit pankkitili. Kuitenkin Siirtovelat tili vain kasvaa eikä nollaudu. Osaako joku sanoa mikä virhe? Ohjelman bugi mielestäni.??

Olen siis juuri aloittanut uuden yhdistyksen kirjanpidon edellisen jäädessä eläkkeelle eli edellisen vuoden alkusaldot olen kirjannut kuten taseessa. Pitäisi stemmata niiden kyllä.
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

KaisaL kirjoitti:Hei,
Yhdistys. Alkusaldot kirjattu. Siirtovelat n. 2200 e. Kun nyt ko kuluja maksetaan kirjaan Debet siirtovelat Kredit pankkitili. Kuitenkin Siirtovelat tili vain kasvaa eikä nollaudu. Osaako joku sanoa mikä virhe? Ohjelman bugi mielestäni.??

Olen siis juuri aloittanut uuden yhdistyksen kirjanpidon edellisen jäädessä eläkkeelle eli edellisen vuoden alkusaldot olen kirjannut kuten taseessa. Pitäisi stemmata niiden kyllä.
Olethan katsonut, että sinulla ei ole siellä useampaa siirtovelkatiliä?

Eli ettei käy niin, että siellä menee nollasta lähtenyt siirtovelkatili enemmän negatiiviseksi ja vanhalle, mistä saldoa pitäisi lähteä, ei tapahdu mitään.
KaisaL
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2018, 20:26

Re: Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Viesti Kirjoittaja KaisaL »

Kiitos kommentista. Ei ole tuossa vikaa. Vain yksi siirtovelkatili jonka miinus vain suurenee ja suurenee...
Tilkkari
Viestit: 247
Liittynyt: 27 Joulu 2017, 16:47

Re: Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Viesti Kirjoittaja Tilkkari »

KaisaL kirjoitti:Kiitos kommentista. Ei ole tuossa vikaa. Vain yksi siirtovelkatili jonka miinus vain suurenee ja suurenee...
Dodiin, tässähän se, kun mainitsit että miinus kasvaa.

Eli siirtoveloissa sinulla lähtötilanteessa tilittimessä pitää olla 2200 € alkusaldo plussaa, ei miinusta ja noilla kirjauksilla se miinus tosiaan kasvaa, koska lähtötilanne on 4400 € pielessä.

Lähtötilanteen pitäisi tilittimessä olla siirtovelat alkusaldo 2200 €, ei -2200€.
KaisaL
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2018, 20:26

Re: Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Viesti Kirjoittaja KaisaL »

Vastaavaa ja vastattavaa pitää olla sama. Jos muutan siirtovelat plusmerkkiseksi niin näihin tulee saman verran eroa. Ei siis liene siinäkään vika.
KaisaL
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Huhti 2018, 20:26

Re: Siirtovelat tuplaantuvat - mikä virhe?

Viesti Kirjoittaja KaisaL »

Kaikille tiedoksi ja auttajalle kiitos :). Asia selvisi. Olin laittanut kaikki vastattavan puolen alkusaldot miinusmerkkisiksi. Huomasin että sen puolen kaikki tilit näyttivät päin honkia kirjauksien jälkeen eli korjasin että kaikki alkusaldot ovat +merkkisiä sekä vastaavaa että vastattavaa puolella. Johan näyttää oikein. Happy! :)
Vastaa Viestiin