Kotisivut

Apua yritysten perustamista suunnitteleville.
vanamo
Viestit: 1
Liittynyt: 31 Elo 2015, 08:35

Kotisivut

Viesti Kirjoittaja vanamo »

Olen aloittamassa pienimuotoista yritystoimintaa (tilitoimisto) ja nyt kysyisin teiltä vinkkejä kotisivujen tekoon...mikä olisi hyvä palvelin/webhotelli jonka kautta saisi suht helposti itse tehtyä yritykselle sivut?
jra
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 16:07

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja jra »

vanamo kirjoitti:Olen aloittamassa pienimuotoista yritystoimintaa (tilitoimisto) ja nyt kysyisin teiltä vinkkejä kotisivujen tekoon...mikä olisi hyvä palvelin/webhotelli jonka kautta saisi suht helposti itse tehtyä yritykselle sivut?
Minulla on hyviä kokemuksia Zonerista, siellä homma toimii ja hallintapaneelista voi helposti asentaa vaikkapa Wordpressin - jolla voi tehdä sivut. Wordpressin opiskelu ottaa jonkinverran aikaa, mutta tuloksena on sivut jotka on siirrettävissä mihin tahansa webhotelliin ja ammattiapuakin löytyy. Wordpressiin löytyy netistä paljon luettavaa ja ladattavia lisäosia.
Helpompi tapa tehdä sivut on käyttää jotain "editoria" (simple site, kotisivukone jne.) mutta niitä sivuja ei sitten siirretäkään jos tulee tarve vaihtaa palveluntarjoajaa tai muuten laajennustarvetta.
Yksi vaihtoehto ohjelmaksi voisi olla Zoneristakin löytyvä Concrete5
Samuli1
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Huhti 2016, 12:30
Viesti:

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Samuli1 »

Hieman vanha viestiketju, mutta eiköhän tämän joku muukin Googlesta löydä joten vastataan silti.

Itse voin suositella lämpimästi Hostingpalvelu.fi:tä serveriksi. Tosin kuulemani mukaan myös Zoner on varsin kelpo palvelu. Tämän kaltaiselle pienelle verkkopalvelulle paras ratkaisu on todennäköisesti Wordpress, jota on helppo päivittää myös ilman koodaustaustaa. Wordpress-sivuston starttaamiseen saattaa kokemattompi tosin tarvita hieman ulkopuolisia apuja.
Yritysvinkit
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2017, 11:47
Viesti:

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Yritysvinkit »

Kirjoitin yksityiskohtaiset ohjeet kotisivujen tekemiseen WordPressillä. Itse tekemällä säästää helposti tuhansia euroja, joten suosittelen kaikkia uusia yrittäjiä opettelemaan asian.

http://yritysvinkit.fi/kotisivut-yrityk ... pressilla/
.
Nokso
Viestit: 63
Liittynyt: 24 Loka 2016, 08:57
Paikkakunta: Kurikka

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Nokso »

Todella helppo ja edullinen vaihtoehto on http://avaruus.net
Utelias
Viestit: 13
Liittynyt: 08 Elo 2017, 13:28

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Utelias »

Wordpressilla kotisivun tekeminen ei ole mielestäni vaikea ja Youtubesta löytyy myös monia ohjeita. Ensimmäisen kotisivun tekemiseen menee pikkasen enemmän aikaa, mutta seuraavalla kerralla on prosessi jo huomattavasti nopeampi.
Helppo kirjanpito-ohjelma SimplBooks toimii myös mobiililaitteilla
Jky
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Marras 2017, 13:02

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Jky »

Kannattaa oikeasti etsiä tekijä joka tekee ne sivut. En tarkoita sitä, että niistä pitäisi maksaa 2500€, vaan että hyvää saa myös järkevällä hinnalla.

Ilmaiset tai erittäin halvat kotisivut eivät yksinkertaisesti näytä hyvältä tai kovin vakuuttavalta potentiaaliselle asiakkaalle. Sama juttu erilaisilla kotisivugeneraattoreilla, kuin myöskin ilmaisilla domaineilla(esim. Matinyritys.Nettisivu123.fi). Kotisivut ovat kuitenkin digitaalinen käyntikorttisi, ja niiden tulisi olla yrityksesi näköiset eikä vaan sivut "koska pakko olla jotkut". :!:
Kivistö
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Joulu 2017, 12:19
Viesti:

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Kivistö »

Helpointa on ostaa valmiina, mutta toki jos kiinnostusta ja aikaa on, niin voi opetella myös itse. Jos on myöhemmin tarkoitus perustaa verkkokauppa, niin tämä kannattaa ottaa huomioon jo alkuvaiheessa ja panostaa laadukkaaseen pohjaan, mutta sinun tapauksessa ei varmaan tarvitse tätä ottaa huomioon.
maneluukkonen
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Heinä 2018, 09:02

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja maneluukkonen »

Unohda ainakin kotisivukone yms. ratkaisut. Kyllä kotisivuille tekijä löytyy suhteellisen edullisestikkin. Mutta kannattaa muistaa, että kotisivut on yrityksen käytikortti netissä. Halvin ei ole yleensä hyvä, sivuihin kannataa panostaa.
mikkomakela
Viestit: 1
Liittynyt: 03 Heinä 2018, 09:51

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja mikkomakela »

Jky kirjoitti:Kannattaa oikeasti etsiä tekijä joka tekee ne sivut. En tarkoita sitä, että niistä pitäisi maksaa 2500€, vaan että hyvää saa myös järkevällä hinnalla.

Ilmaiset tai erittäin halvat kotisivut eivät yksinkertaisesti näytä hyvältä tai kovin vakuuttavalta potentiaaliselle asiakkaalle. Sama juttu erilaisilla kotisivugeneraattoreilla, kuin myöskin ilmaisilla domaineilla(esim. Matinyritys.Nettisivu123.fi). Kotisivut ovat kuitenkin digitaalinen käyntikorttisi, ja niiden tulisi olla yrityksesi näköiset eikä vaan sivut "koska pakko olla jotkut". :!:
Hyvin sanottu ja täyttä asiaa. Halvinta tekijää ei yleensä kannata ottaa ja nuo kotisivukoneet sun muut jättäisin heti pois laskuista. Esimerkiksi 1000€ - 1500€ palkkiolla saat jo varmasti hyvä tekijän kotisivuillesi.
WP kotisivut
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Joulu 2018, 22:41
Viesti:

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja WP kotisivut »

Nettisivujen tekijöitä on laidasta laitaan.. jotkut tekevät aivan kauhean näköisiä kotisivuja ja toiset osaavat homman paremmin. Olen käyttänyt useita kotisivukoneita ja tällä hetkellä tykkään tehdä kotisivut WordPressillä. Jos haluaa tehdä "tavalliset" ja hyvännäköiset nettisivut, niin WordPress toimii siihen tosi hyvin.
latek
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Syys 2019, 15:49

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja latek »

Itsellä on hyviä kokemuksia Wordpressistä, noviisikin ymmärtää niillä tekemisen nopeasti ja lukuisat lisäosat auttavat personoimaan sivua helposti. Optimoinnin ja sisällöntuotannon kanssa vähintään luottaisin ammattilaisiin, koska ne eivät ensikertalaiselle välttämättä avaudu helposti. Jos sivu vaatii myös jotain hienouksia, niin ammattilainen on hyvä olla asialla. Kuten edellä mainittu, niin ilmaiset sivut eivät anna hyvää vaikutelmaa yrityksestä, vieläkin löytää lukuisia yrityksiä Suomesta, joiden kotisivut näyttävät Windows95:en ja MSPaintin ajoilta luoduilta.
Customer relations @ deittisivut.fi
egonomi
Viestit: 70
Liittynyt: 30 Heinä 2016, 22:37

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja egonomi »

Eipä se sivujen olemassaolo tee autuaaksi. Netti on pullollaan kotisivuja, huonoja sellaisia.
Se, että niitä voi tehdä, kuten kirjanpidonkin, kuka tahansa, ei tarkoita, että se olisi mitenkään päin järkevää.

Tärkeintä tuntuu olevan, että sivut on olemassa ja ne on saatu halvalla tai tehty itse.
Kukaan ei vaikuta kyselevän tulosten eli näkyvyyden ja myynnin perään, joiden pitäisi olla yritysten kohdalla se ensisijainen kriteeri.

Kotisivut on sijoitus. Niillä rakennetaan digikivijalka ja nykyään vastataan myös kilpailuun, mutta vain jos se tehdään kunnolla.
Tonnin säästöllä menettää helposti tuhansien eurojen myynnit, koska esim. sivustolla ei ole liikennettä, sivusto ei konvertoi eikä siten synny tulostakaan.

Valitettavasti tekijöitä on joka kulmalla sekä erinäisiä "satasen tarjouksia", jolloin hintavaikutelma vääristyy ihan persiilleen.
Eräskin firma tarttui tällaiseen tarjoukseen ja miljoonan vaihto putosi 200 000 eurolla.
Ko. toimialalla digivarustelu kiristyy jatkuvasti eikä heidän valintansa tai saamansa ratkaisu tue bisnestä mitenkään ja mitenpä mikään parin sadan tukisikaan.
Eivätkä edes hyväksikäyttäneet ehdotuksiani, että miten bisnestä tuetaan sivuilla eli ehkä yrittäjällä ei ollut kaikki muumit laaksossa.

Suomalainen Kotisivukone tulee parissa vuodessa maksamaan saman kuin ammattilaisen tekemät sivut.
Harva kuitenkaan miettii, että paljonko tuossa ajassa tulee mahdollisesti menettäneeksi...
repakko
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Syys 2019, 14:13

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja repakko »

jra kirjoitti: 02 Syys 2015, 10:14
vanamo kirjoitti:Olen aloittamassa pienimuotoista yritystoimintaa (tilitoimisto) ja nyt kysyisin teiltä vinkkejä kotisivujen tekoon...mikä olisi hyvä palvelin/webhotelli jonka kautta saisi suht helposti itse tehtyä yritykselle sivut?
Minulla on hyviä kokemuksia Zonerista, siellä homma toimii ja hallintapaneelista voi helposti asentaa vaikkapa Wordpressin - jolla voi tehdä sivut. Wordpressin opiskelu ottaa jonkinverran aikaa, mutta tuloksena on sivut jotka on siirrettävissä mihin tahansa webhotelliin ja ammattiapuakin löytyy. Wordpressiin löytyy netistä paljon luettavaa ja ladattavia lisäosia.
Helpompi tapa tehdä sivut on käyttää jotain "editoria" (simple site, kotisivukone jne.) mutta niitä sivuja ei sitten siirretäkään jos tulee tarve vaihtaa palveluntarjoajaa tai muuten laajennustarvetta.
Yksi vaihtoehto ohjelmaksi voisi olla Zoneristakin löytyvä Concrete5
Tämä. Zonerin tyylinen palvelu vaan auki, sinne WP pystyyn ja valmis pohja, jonne vähän tumpelompikin pystyy sisältöä laittamaan ja saamaan pienellä avulla oikein riittävät kotisivut alkuun pääsemiseksi.
Raimo
Viestit: 2
Liittynyt: 13 Marras 2019, 19:07

Re: Kotisivut

Viesti Kirjoittaja Raimo »

Kaikenmaailman kotisivukoneet ja muut ilmaishärpäkkeet kannattaa unohtaa heti alkuunsa. Ei ihme, että moni pikku yritys ei ymmärrä verkkosivujen merkitystä kun on menty 15 vuotta jonkun naapurin Joren tekemällä leikkaa-liimaa-ratkaisulla, ja sivustolla käy 10 ihmistä kuukaudessa. WordPress-sivusto antaa ihan erilaiset lähtökohdat myyvän sivuston suunnitteluun ja tarvittaessa ylläpito on helppo siirtää uudelle mainostoimistokumppanille tai hoitaa päivitykset vaikka itse tarvittaessa.
Vastaa Viestiin