Sivu 1/1

Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Lähetetty: 08 Joulu 2019, 15:29
Kirjoittaja siphil
Miten voin korjata tositteen, pitäisi saada se muutettua toiselle kirjapitotilille?

Kun klikkaan Pääkirjasta tositteen auki, minulla ei ole mitäns elaista kuvaketta jossa saisi tosittee auki niin, että voi korjata/muutta toisen kirjanitotilin? Anoa kuvake joka tulee, on "Tulosta" kuvake,

Re: Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Lähetetty: 08 Joulu 2019, 22:19
Kirjoittaja Graf af Kexholm
Et pääse Merit Aktivassa muokkaamaan tositteita Pääkirjasta, joudut menemään Pääkirjanpitoon tai Osto/Myyntilaskuihin.

Re: Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Lähetetty: 09 Joulu 2019, 09:24
Kirjoittaja siphil
Ok, miten silloin korjataan jos kirjanpito toteutetaan "perinteisellä" tavalla, eli kirjataan tiliotteen mukaan ja osto/myyntilaskut sekä muu tositeisto mapitetaan paperisena?

Re: Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Lähetetty: 30 Tammi 2020, 16:59
Kirjoittaja Merit Aktiva
Hei, Merit Aktivassa voit muokata kirjauksia, mitä kautta olet ne alunperin syöttänytkin. Tarkista pääkirjalta, mistä tositteesta on kyse (tositelajija numero). Mikäli teit pääkirjatositteen (PÄ-) avaa valikko: Kirjanpito > Pääkirjatositteet ja klikkaa ko. tositteen riviä. Paina Muuta. Mikäli syötit myyntilaskun (MY-) tai ostolaskun (OS-), jota haluat muokata, avaa ko. lasku ja paina Muuta. Jos taas syötit maksutapahtuman (PA-), avaa maksutapahtumat-valikko ja edelleen Maksuluettelo. Avaa ko. maksu ja paina Muuta.

Kannattaa lähettää Merit Aktivaan liittyvät kysymykset suoraan Merit Aktivan asiakastukeen: tuki@meritaktiva.fi tai soittaa numeroon: 09 4259 7827. Palvelemme arkisin klo 9 -17.