Netvisor verkkolaskut

Keskustelua netvisorista
jra
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 16:07

Netvisor verkkolaskut

Viesti Kirjoittaja jra »

Kuinka toimii Netvisorissa verkkolaskujen vastaanotto? Olen ymmärtänyt, että tukee vain Finvoice-standardia.
Eli ilmeisesti verkkolaskujen liitetiedostot, kuten laskun kuva ja mahdolliset erittelyt täytyy hakea netistä erikseen - kuinka se tapahtuu? Finvoice esilläpitopalvelussa liite on näkyvissä rajoitetun ajan, jos hakeminen viivästyy niin liite on ilmeisesti mennyttä.

Olenkohan ymmärtänyt asian väärin.. ProCountoria käyttäneenä olen tottunut, että liite on aina valmiina avattavaksi kun se vain on ohjelmaan saapunut.
viima
Viestit: 49
Liittynyt: 15 Syys 2014, 12:10
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Netvisor verkkolaskut

Viesti Kirjoittaja viima »

Netvisorissakin laskun kuvat tulevat kyllä ohjelmaan aivan kuten Procountorissakin, laskun liitteisiin ei ole törmännyt.
Joskus olen Netvisorissa törmännyt siihen, että laskun lopussa on linkki alkuperäiseen laskuun, mutta tällöinkin laskun rivit on näkyvissä ohjelmassakin vaikkakin joitakin laskurivin selitteitä saattaa puuttua. Itse en ole huomannut että näiden linkillisten ostolaskujen kuvat olisi kadonnut jossain vaiheessa...

Kyseisten ohjelmien erona verkkolaskujen osalta taitaa lähinnä on se, että varsinkin pienissä yrityksissä Netvisorissa operaattorina on pankki kun taas Procountorissa OpusCapita ja/tai pankki. Käsittääkseni pankit eivät yleensä lähetä/vastaanota erillisiä liitteitä (eli jos lähettää varsinaisen laskun lisäksi esim rahtikirjan laskun liitteenä).
Taloushallinnon palveluita PK-yrityksille ja yrittäjille
www.viimapaa.com
jra
Viestit: 28
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 16:07

Re: Netvisor verkkolaskut

Viesti Kirjoittaja jra »

Joo ei vissiin ollut varsinaisesti Netvisorin ongelma, vaan tosiaan asiakkaan verkkolaskuoperaattorina on pankki ja ongelma eri verkkolaskustandardeissa tai tiedonsiirrossa niiden välillä. On se kumma kun näitä ei saada kuntoon..
Ollaan käytetty Procountoria ja verkkolaskua nyt 10-vuotta, eikä ongelmia verkkolaskujen kanssa ole juuri ollut. Hetken oli operaattorilla jokin tilapäinen ongelma ja verkkolaskujen saapuminen kesti - mutta saivat sen kuntoon.

http://support.procountor.com/fi/myynni ... askut.html
Jos lasku lähetetään eInvoice-muodossa (operaattorilta OpusCapita, Tieto Oyj, Basware jne.) ja vastaanottajalla on verkkolaskuoperaattorina pankki, liitetiedostot eivät siirry vastaanottajalle asti. Kun lasku muutetaan eInvoice-muodosta Finvoice-muotoon operaattorien välillä, eivät liitetiedostot tai tieto niistä siirry eteenpäin.
Vastaa Viestiin