Tilitin

Keskustelua ilmaisesta Tilitin -ohjelmasta
Misty
Viestit: 1
Liittynyt: 01 Tammi 2011, 17:56

Tilitin

Viesti Kirjoittaja Misty »

Onko täällä Tilitin-ohjelman käyttäjiä? Olen itse käyttänyt sitä kolmisen kuukautta ja toisinaan törmään ärsyttävään ongelmaan: Olen unohtanut kirjata jonkin aikaisemman tositteen, ja jälkikäteen en ole keksinyt muuta keinoa kuin kirjata kaikki sen jäljessä tulevat tositteet uudelleen. :| Onkohan tähän helpompaa tapaa, voiko tositteen lisätä jälkikäteen ilman kaikkien myöhempien tositteiden uudelleenkirjausta? :?
JK50
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Joulu 2010, 18:52

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja JK50 »

Sama ominaisuus puuttuu monesta muustakin kirjanpito-ohjelmasta. Luulen että kyseessä on kirjanpidon yleisluonteeseen liittyvä asia, eli kirjanpitoa ei saisi pahemmin mennä jälkikäteen sörkkimään. Jos virheitä tulee, niin ne voi oikaista erillisillä korjaustositteilla myöhemmin. Toki mielestäni kyseinen ominaisuus on plussaa ohjelmissa, sillä onhan se hölmöä jos joutuu tekemään korjaustositteen tunti sitten kirjatusta tositteesta siksi ettei ohjelma anna enää korjata sitä. Mutta esimerkiksi aiempien kuukausien kirjanpitoja ei mielestäni enää pitäisi mennä muuntelemaan, siinä voi esim veroasiat mennä sekaisin helposti.
Sweety
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 13:17
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Sweety »

Hei!

Voisko joku taas kertoo, nyt ei ymmärrä enää.. Kuin mie voin saada tuloslaskelman kuntoon, ku ohjelma heittää myyntiin yhden liian vähän..! Ohjelma ei jotenkin ymmärrä lisätä viimeistä myyntiä tuloslaskelmaan ja nyt palaa jo tällä tytöllä käämi ihan lopullisesti, kun en ymmärrä.. Mitä oon muka tehny väärin??? Kaikki myynnit on tilillä 3000 ja menee pankkitili 1:een (1910)..

Kohta tulloo vielä itku ku ei ala toimii, käsin en tahdo tehdä....
Voihan sen noinkin tehdä.. :D
Ellis79
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 23:42

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Ellis79 »

^myöhään tulee vastaus edelliseen kysymykseen, mutta tuli mieleen että onkohan sinulla tositteen päivämäärä oikein? Jos ei ole, niin myynti ei kirjaudu tuloslaskelmaan kyseiselle kaudelle. Muuta en keksi..
Ellis79
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 23:42

Re: Tilitin ja ALV

Viesti Kirjoittaja Ellis79 »

Minulla olisi kysymys Tilittimen ALV tileihin liittyen:

Kausiveroilmoituksessahan yhteisöhankinnat pitää eritellä erikseen palveluista ja tavaraostoista. Tilittimessä on kuitenkin yhteinen tili yhteisöhankinnoille. Miten olette tämän asian ratkaisseet?

Koitin tehdä erilliset ALV-tilit (yhteisöhankintojen alv-velka, palvelut, ja yhteisöhankintaojen alv-saaminen, palvelut), mutta nyt en pysty valitsemaan niitä tilejä tiettyjen kulutilien alv-tileiksi... enkä toistaiseksi ole pystynyt testaamaan myöskään sitä, että jos painan "alv-tilien päättäminen" -ajon, nousevatko nämä tilit raportille.


Onko kenelläkään käyttäjäkokemuksia? Vai yritänkö taas tehdä liian mutkallisesti...?
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

En ole käyttänyt juuri Tilitintä aiemmin, mutta asensin nyt testimielessä sen.

Sellainen asia tuli mieleen, että kun klikkaat hiiren oikealla näppäimellä luomasi tilin päältä, niin mitä aukeavassa kontekstivalikossa on valittuna "Arvonlisävero" -kategoriassa? Siellä näyttäisi olevan erikseen kohdat "Yhteisömyynti" ja "Yhteisöosto".
Ellis79
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 23:42

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Ellis79 »

Kiitos!

Laitoinkin alv-valikosta nuo tilit, mutta mietin että pitäisikö (=olisiko helpompaa) että Käännetyn alv:n alaisille hankinnoille olisi oma valikko, samoin kuin nyt rakennus-alville.

Meneehän tämä näinkin, eikä pienessä kirjanpidossa ole iso juttu oikaista (jos vaan muistaa) palvelun alvia kausiveroilmoituksella oikeaan sarakkeeseen, mutta jos haluis että alv-erittelystä käy tuo käännetty alv-ilmi, niin nyt se ei kyllä mielestäni käy.

Muuten Tilitin on minusta ollut hyvä ja toimiva!
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Andy »

Hei!

Tutkailin vielä vähän lisää ja huomasin että Tilittimessä on itseasiassa oma tilinsä EU-palveluostoillekin (numero 4475). Hämäsiköhän asiassa että kyseisen tilin nimessä ei ole "yhteisö"-sanaa vaan "EU" jolloin hakutoiminto ei tuo sitä esiin "yhteisö" sanalla haettaessa?
Ellis79
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 23:42

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Ellis79 »

aa, kiitos! Eipä ole sattunut silmään. Kokeilenpa tätä!

Ja siltä varalta että joku muu miettii samaa, niin laitanpa tähän vielä ylös että kyseinen palveluosto on siis Googlen AdWords -palvelun ostoa.
Ellis79
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 23:42

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Ellis79 »

Tiedätkö mitä: ei mulla ole tuota 4475 tiliä! saa kait sitä hakea ;) on ehkä tullut jossain uudessa versiossa.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Andy »

Ellis79 kirjoitti:Tiedätkö mitä: ei mulla ole tuota 4475 tiliä! saa kait sitä hakea ;) on ehkä tullut jossain uudessa versiossa.
Hmm mikäs tilikartta sinulla on käytössä? Itse testasin tuolla tilittimen mukana tulevalla "Liikkeen- ja ammatinharjoittajan tilikartalla" ja siellä tili oli laitettuna. Voi olla että sinulla on vanhempi versio tilikartasta kuten arvelit tai kenties käytät toista tilikarttapohjaa? Joka tapauksessa tuosta tilikartasta sen näkee ja voi tarvittaessa vaikka ottaa mallia jos joutuu itse lisäämään sen toiseen karttaan.
Ellis79
Viestit: 58
Liittynyt: 23 Huhti 2011, 23:42

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Ellis79 »

Onpa kummallista. Minulla ei tosiaan tuota tiliä ole, katsoin nyt vielä uudelleen. Olenkohan voinut onnistua poistamaan sen epähuomiossa.. Tuo Liikkeenharjoittajan tilikartta minulla pitäisi olla käytössä, ts. on osakepääoman jne valittavana.
Andy
Viestit: 1560
Liittynyt: 16 Elo 2008, 15:50

Re: Tilitin

Viesti Kirjoittaja Andy »

Mitä jos lataat uusimman version testattavaksi ja katsot näkyykö siellä kyseinen tili? Voisit sitten ainakin ottaa mallia että varmasti saat tilin oikein lisättyä nykyiseen tilikarttaasi (olettaen että sinulla on jo kirjauksia tehtynä etkä halua aloittaa alusta).
Vastaa Viestiin