Pikalainayrityksen kirjanpidon erityispiirteistä?
Lähetetty: 01 Joulu 2011, 13:19
Hei,
minulle tarjoutui mahdollisuus hoitaa pikalainayrityksen kirjanpito, enkä ole alkuunkaan varma, uskallanko lähteä sitä tekemään. Mielessä pyörii monia kysymyksiä aiheesta, mutta jäsentelen niitä vielä hetkisen.
Tässä vaiheessa olisin kuitenkin kiitollinen, jos jollakin tulee mieleen, mitä erityispiirteitä tähän voisi liittyä vs. normaalia kauppaa tekevän yrityksen kirjanpito? Miten kirjauksia voisi/pitää hoitaa, pääasiallisesti on kolmenlaisia tapahtumia; rahaa lähtee yrityksen tililtä asiakkaalle, asiakas maksaa sen takaisin ja kolmanneksi alaskirjaukset, jos sitä suoritusta ei kuulukaan. Näitä kirjauksia tulisi aika paljon, voisiko niitä kuvitella hoitavansa kerran kuukaudessa tehtävän listan perusteella yhtenä kirjauksena?
Heitelkää ajatuksia jos jotain mieleen tulee.
minulle tarjoutui mahdollisuus hoitaa pikalainayrityksen kirjanpito, enkä ole alkuunkaan varma, uskallanko lähteä sitä tekemään. Mielessä pyörii monia kysymyksiä aiheesta, mutta jäsentelen niitä vielä hetkisen.
Tässä vaiheessa olisin kuitenkin kiitollinen, jos jollakin tulee mieleen, mitä erityispiirteitä tähän voisi liittyä vs. normaalia kauppaa tekevän yrityksen kirjanpito? Miten kirjauksia voisi/pitää hoitaa, pääasiallisesti on kolmenlaisia tapahtumia; rahaa lähtee yrityksen tililtä asiakkaalle, asiakas maksaa sen takaisin ja kolmanneksi alaskirjaukset, jos sitä suoritusta ei kuulukaan. Näitä kirjauksia tulisi aika paljon, voisiko niitä kuvitella hoitavansa kerran kuukaudessa tehtävän listan perusteella yhtenä kirjauksena?
Heitelkää ajatuksia jos jotain mieleen tulee.