Page 1 of 1

Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Posted: 08 Dec 2019, 15:29
by siphil
Miten voin korjata tositteen, pitäisi saada se muutettua toiselle kirjapitotilille?

Kun klikkaan Pääkirjasta tositteen auki, minulla ei ole mitäns elaista kuvaketta jossa saisi tosittee auki niin, että voi korjata/muutta toisen kirjanitotilin? Anoa kuvake joka tulee, on "Tulosta" kuvake,

Re: Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Posted: 08 Dec 2019, 22:19
by Graf af Kexholm
Et pääse Merit Aktivassa muokkaamaan tositteita Pääkirjasta, joudut menemään Pääkirjanpitoon tai Osto/Myyntilaskuihin.

Re: Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Posted: 09 Dec 2019, 09:24
by siphil
Ok, miten silloin korjataan jos kirjanpito toteutetaan "perinteisellä" tavalla, eli kirjataan tiliotteen mukaan ja osto/myyntilaskut sekä muu tositeisto mapitetaan paperisena?

Re: Tositteen korjaaminen / uudelleen tiliöinti?

Posted: 30 Jan 2020, 16:59
by Merit Aktiva
Hei, Merit Aktivassa voit muokata kirjauksia, mitä kautta olet ne alunperin syöttänytkin. Tarkista pääkirjalta, mistä tositteesta on kyse (tositelajija numero). Mikäli teit pääkirjatositteen (PÄ-) avaa valikko: Kirjanpito > Pääkirjatositteet ja klikkaa ko. tositteen riviä. Paina Muuta. Mikäli syötit myyntilaskun (MY-) tai ostolaskun (OS-), jota haluat muokata, avaa ko. lasku ja paina Muuta. Jos taas syötit maksutapahtuman (PA-), avaa maksutapahtumat-valikko ja edelleen Maksuluettelo. Avaa ko. maksu ja paina Muuta.

Kannattaa lähettää Merit Aktivaan liittyvät kysymykset suoraan Merit Aktivan asiakastukeen: tuki@meritaktiva.fi tai soittaa numeroon: 09 4259 7827. Palvelemme arkisin klo 9 -17.