Hei!
Kokemusta lähinnä vain 2-kertaisesta kirjanpidosta, joten pari kysymystä 1-kertaisesta Excel-kirjanpidosta (alviton toiminimi ammatinharjoittaja):
Raportit: tuloslaskelma ja varallisuuslaskelma/tase?
Vapaamuotoinen kaava, johon listattu nuo (veroilmoituksen mukaisessa järjestyksessä) vai viralliseen malliin vastaavaa, pysyvät vastaavat jne. tilinumeroiden kera?
Käytetäänkö ylipäätään tililuetteloa ja tilinumeroita vai vain esim. elinkeinotoiminnan muut vähennyskelpoiset kulut saman otsikon alla?
Excelin olen muokannut veroilmoituksen mukaan sarakkeisiin.
Etten vaan tekisi liian monimutkaisesti
Kiitos!
Raportit ja tililuettelo?
Re: Raportit ja tililuettelo?
Excel-kirjanpidossa riittänee pelkät tulot ja menot listattuna??
Jos tarvitset Tuloslaskelmaa ja tasetta, suosittelen käyttämään jotain kirjanpito-ohjelmaa, jolloin summat menevät suoraan oikeille paikoilleen
Jos tarvitset Tuloslaskelmaa ja tasetta, suosittelen käyttämään jotain kirjanpito-ohjelmaa, jolloin summat menevät suoraan oikeille paikoilleen
Re: Raportit ja tililuettelo?
Tässä on hyvä esimerkki: http://kirjanpitoja.blogspot.fi/p/tilinpaatos.htmlpaulapurs kirjoitti:Hei!
Raportit: tuloslaskelma ja varallisuuslaskelma/tase?
Vapaamuotoinen kaava, johon listattu nuo (veroilmoituksen mukaisessa järjestyksessä) vai viralliseen malliin vastaavaa, pysyvät vastaavat jne. tilinumeroiden kera?
Käytetäänkö ylipäätään tililuetteloa ja tilinumeroita vai vain esim. elinkeinotoiminnan muut vähennyskelpoiset kulut saman otsikon alla?
En itse käytä tilinumeroita vaan teen tililuettelon päiväpääkirjan sarakkeista eli listan ne sarakkeiden otsikot.