Työntekijämaksujen kirjaaminen, auttakaa!

Kysymykset kirjanpidon perusteisiin liittyen.
Anna-Elina
Viestit: 3
Liittynyt: 28 Marras 2017, 12:57

Työntekijämaksujen kirjaaminen, auttakaa!

Viesti Kirjoittaja Anna-Elina »

Käytän Merit Aktiva-ohjelmaa, mutta ko ohjelman alla keskustelua ei oikeastaan ole.

Osaisiko joku neuvoa, millaiset kirjaukset (pääkirjatositteillako?) pitäisi tehdä tämän palkkakirjauksen yhteydessä:

Maksettu työntekijälle nettopalkka käteisellä 300€ 28.8.2017. Ennakonpidätys ja työeläkevakuutus maksettu seuraavassa kuussa. Ennakonpidätys tietysti samansuuruisena, työeläkevakuutus suurempana. Lisäksi tullut myös työttömyysvakuutusmaksu.

Nyt en kyllä ymmärrä, miten nämä kirjaukset tehdään :( Auttakaa pliis joku!

Tein kassakirjauksena palkkamenon. Sen lisäksi tein velkakirjauksina muut maksut. Nyt en kuitenkaan osaa tehdä kuittauksia tai sellaisia kirjauksia, joilla saisin kuitattua ko summat pois.