Kustannuspaikat ja niiden käyttö
Lähetetty: 13 Huhti 2013, 08:28
Meillä on pari-kolme ulkopuolisella rahoituksella toteutettavaa projektia, joiden kustannuksia tulisi seurata projektikohtaisesti. Viime vuonna tällaisia projekteja ei ollut kuin yksi ja homma oli hyvin yksinkertaista, kirjasin päiväkirjaan selitteeseen sulkuihin (projekti x) ja sitten listasin tapahtumat vielä erilliselle excel sheetille. Kirjanpitoon käytin Tappio- ohjelmaa.
Nyt tänä vuonna toiminta on vähän laajempaa ja seurattavia projekteja useampia. Mietin mikä olisi yksinkertaisin tapa toteuttaa tällainen projektikohtainen seuranta... Voisiko joku avata käsitettä "kustannuspaikka" ja kertoa miten homma käytännössä toimii? Olisin myös kiitollinen jos joku voisi suositella helppoa kirjanpito-ohjelmaa jossa tällainen kustannuspaikka- mahdollisuus on - Tappiossa ilmeisesti ei ole. Olen tykännyt käyttää Tappiota mutta varmaan nyt olisi aika vaihtaa ohjelmaa sellaiseen jossa enemmän ominaisuuksia.
Nyt tänä vuonna toiminta on vähän laajempaa ja seurattavia projekteja useampia. Mietin mikä olisi yksinkertaisin tapa toteuttaa tällainen projektikohtainen seuranta... Voisiko joku avata käsitettä "kustannuspaikka" ja kertoa miten homma käytännössä toimii? Olisin myös kiitollinen jos joku voisi suositella helppoa kirjanpito-ohjelmaa jossa tällainen kustannuspaikka- mahdollisuus on - Tappiossa ilmeisesti ei ole. Olen tykännyt käyttää Tappiota mutta varmaan nyt olisi aika vaihtaa ohjelmaa sellaiseen jossa enemmän ominaisuuksia.