Osaisiko joku auttaa onnetonta? Tarvitsisin siis kirjausneuvoja koskien toiminimen ennakko/jäännösveroja. Eli kun jostain luin että pitäisi käyttää yksityistilejä ja jossain puhuttiin siirtoveloista ja vaikka mitä ohjeita löytyi mutta onko kellään ihan oikeaa tietoa?
Esimerkkinä seuraava tilanne. Yrityksen tililtä on maksettu ennakkoveroa kuluvalle vuodelle. Käytän sähköistä taloushallinto järjestelmää eli tiliotteen maksu kirjataan erikseen ja ennakkovero erikseen. Miten nuo kirjaukset menee ja mihin väliin se yksityistili tulee?
Entä kun maksetaan firman tililtä jäännösvero ja tilanne siis muuten sama?
Kun ei urpolla mene jakeluun sitten millään eikä suoranaista vastausta tunnu mistään löytyvän

Niin ja jos joku tietää jonkun tahon joka antaisi vaikka puhelinneuvontaa näissä kirjanpito asioissa niin vinkkejä otetaan kernaasti vastaan. Monesti on joku kysymys tullu ja sitte olen niitä metsästelly milloin mistäkin huonoilla tuloksilla.