Osaisikohan täällä joku neuvoa asiassa, johon en ole oikein saanut selvää vastausta mistään

Eli olen ymmärtänyt, että työosuuskunnassa jäsenelle/työntekijälle voidaan maksaa ihan normisti verovapaita km-, työväline- ja materiaalikuluja, mutta miten siinä tapauksessa jos jäsen/työntekijä laskuttaa asiakkaalta toimeksiantoon liittyvät kulut? Esimerkiksi niin, että asiakkaalta laskutetaan vaikkapa työstä 100 € ja kilometrikuluja 10 € päälle? Maksetaanko tässä tapauksessa työntekijälle tuo 10 € veronalaisena palkkana vai verottomana km-korvauksena?
Entäpä sitten tällainen asia: kun työntekijä toimittaa tositteita vaikkapa omista materiaalihankinnoistaan, kirjataanko näitä kuluja osuuskunnan varsinaiseen kirjanpitoon?
BTW Olen aloittelijana aloittelevan osuuskunnan kirjanpitäjänä/palkanlaskijana, joten hirveen kiva olisi, jos joku asianosaava löytyisi hömelöä neuvomaan (tässä ja mahdollisesti muissakin kiperissä kysymyksissä), kun edes paikallisessa verovirastossa ei osata (tai haluta) meitä ohjeistaa
