Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?
Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?
En tiedä,mihin kategoriaan tämä kysymys kuuluisi laittaa,joten laitan tähän.
Suositelkaa ammattitaitoista kirjanpitäjää,joka ei työskentele kotona.
Minulla on ollut jo 2 kotona työskentelevää,jotka pitävät kirjanpitotyötänsä lähinnä harrastuksena kotitöiden lomassa.
Haluaisin firmani asiat ammattitaitoisiin käsiin ja mielellään sellaiselle kirjanpitäjälle,joka on englannin kielen taitoinen ja tietää ulkomaankaupasta edes jotain.
Suositelkaa ammattitaitoista kirjanpitäjää,joka ei työskentele kotona.
Minulla on ollut jo 2 kotona työskentelevää,jotka pitävät kirjanpitotyötänsä lähinnä harrastuksena kotitöiden lomassa.
Haluaisin firmani asiat ammattitaitoisiin käsiin ja mielellään sellaiselle kirjanpitäjälle,joka on englannin kielen taitoinen ja tietää ulkomaankaupasta edes jotain.
Luulen että sinun olisi järkevintä katsoa siitä läheltä jonkin suuren kaupungin tilitoimistoja ja pyytää niistä tarjoukset. Esimerkiksi Turusta löytyi pikaisella haulla mm. seuraavanlaisia kirjanpitotoimistoja:
-----------------------------------------------------
Tilitoimisto Airi Pajunen
Puh. (02) 250 5608
Turun Tilitoimisto OY
Puh. (02) 275 5000
Tilinova Leena Kantola Oy Ab
Puh. (02) 244 8600
Tiliaura Oy
Puh. (02) 07 789 690
Auranmaan Tilitiimi
Puh. (02) 4860 937
Kirjanpitotoimisto Aravuori Oy
Puh. (02) 2845 100
-------------------------------------------
Noihin ja muihin lähialueesi toimistoihin vain puheluja soittamaan ja pyytämään tarjouksia! Ilmoittele tänne meillekin mistä annettiin edullisin hinta ja paljonko se oli!
-----------------------------------------------------
Tilitoimisto Airi Pajunen
Puh. (02) 250 5608
Turun Tilitoimisto OY
Puh. (02) 275 5000
Tilinova Leena Kantola Oy Ab
Puh. (02) 244 8600
Tiliaura Oy
Puh. (02) 07 789 690
Auranmaan Tilitiimi
Puh. (02) 4860 937
Kirjanpitotoimisto Aravuori Oy
Puh. (02) 2845 100
-------------------------------------------
Noihin ja muihin lähialueesi toimistoihin vain puheluja soittamaan ja pyytämään tarjouksia! Ilmoittele tänne meillekin mistä annettiin edullisin hinta ja paljonko se oli!
Re:
Hmm. Ei huono neuvo tuokaan, mutta olen sitä mieltä, että omasta toimistosta käsin työskentelevä tumpula ei ole yhtään sen parempi kuin kotona työskentelevä tumpula.Moderator kirjoitti:Luulen että sinun olisi järkevintä katsoa siitä läheltä jonkin suuren kaupungin tilitoimistoja ja pyytää niistä tarjoukset.

Itse suosittelen tilitoimiston valintaan samaa kuin remonttireiskan valintaankin: kysy joltain yrittäjäkollegaltasi, joka on tyytyväinen kirjanpitopalveluunsa, että mitä tilitoimistoa/kirjanpitäjää hän käyttää. Ja pyydä tarjous häneltä.
Laadi myös kirjallinen sopimus, jossa on yksiselitteiset hinnoitteluperusteet sekä työnjako (=mistä sinä huolehdit, ja mistä kirjanpitäjä huolehtii). Tässä on hyvä sopimuspohja:
http://www.taloushallintoliitto.fi/tili ... us_kl2004/
Re: Ammattitaitoinen kirjanpitäjä?
Olisi hyvä nähdä tuo sopimuspohja, mutta tuo linkki ei anna mitään!
Tässä päivitetty linkki: http://www.taloushallintoliitto.fi/@Bin ... opimus.pdfkikka kirjoitti:Olisi hyvä nähdä tuo sopimuspohja, mutta tuo linkki ei anna mitään!
edit
Viimeksi muokannut lobaana, 25 Marras 2014, 13:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
katso Sinetti Yrityspalvelut - www.sinetti.net
Toimii Lohjalla ja Espoossa, mutta asiakkaita löytyy myös muualta Suomesta. Yrittäjä on asiantunteva ja palvelualtis eikä hintakaan ole kohtuuton. Kaikki asiat hoidetaan ajallaan ja asiakkaita neuvotaan kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä.
Toimii Lohjalla ja Espoossa, mutta asiakkaita löytyy myös muualta Suomesta. Yrittäjä on asiantunteva ja palvelualtis eikä hintakaan ole kohtuuton. Kaikki asiat hoidetaan ajallaan ja asiakkaita neuvotaan kaikissa mieltä askarruttavissa kysymyksissä.
Ei kannata langeta noihin tilitoimistoihin jotka laskuttavat vientihinnan mukaan, tulee todella kalliiksi!
-
Niinkö? Itse taas näkisin, että nimenomaan vientihinnoittelu on hinnoittelu, joka on asiakkankin kontrolloitavissa. Vientihinnoitteluun asiakas pystyy myös eniten vaikuttamaan materiaalin valmistelulla. Lisäksi yrityksissä käy usein niin, että se mikä kirjanpidossa säästetään, se maksetaan tuplana tilintarkastajalle tai verottajalle. Tärkeää ei olekaan laskutustapa vaan työn laatu.Sessi80 kirjoitti:Ei kannata langeta noihin tilitoimistoihin jotka laskuttavat vientihinnan mukaan, tulee todella kalliiksi!
Itsekkin sanoisin että kyllä vientihinnoittelu tulee kiinteää hintaa halvemmaksi. Kiinteällä hinnalla myyjän tulee laittaa kate sellaiseksi ettei varmasti jää tappiolle, eli lasketaan kuinka paljon se esim vientihinnalla tulisi maksamaa ja lyödään varmuuden vuoksi vähän päälle, koska aina on niitä asiakkaita joiden kirjanpito vie kauemmin kuin keskimääräinen, eikä kellään ole varaa tehdä halvemmalla kuin omakustannehinta. Vientihinnoittelulla maksetaan vain oikeasti tehdystä työstä.Sessi80 kirjoitti:Ei kannata langeta noihin tilitoimistoihin jotka laskuttavat vientihinnan mukaan, tulee todella kalliiksi!
Re: Re:
VesaL kirjoitti:Hmm. Ei huono neuvo tuokaan, mutta olen sitä mieltä, että omasta toimistosta käsin työskentelevä tumpula ei ole yhtään sen parempi kuin kotona työskentelevä tumpula.Moderator kirjoitti:Luulen että sinun olisi järkevintä katsoa siitä läheltä jonkin suuren kaupungin tilitoimistoja ja pyytää niistä tarjoukset.
Itse suosittelen tilitoimiston valintaan samaa kuin remonttireiskan valintaankin: kysy joltain yrittäjäkollegaltasi, joka on tyytyväinen kirjanpitopalveluunsa, että mitä tilitoimistoa/kirjanpitäjää hän käyttää. Ja pyydä tarjous häneltä.
Laadi myös kirjallinen sopimus, jossa on yksiselitteiset hinnoitteluperusteet sekä työnjako (=mistä sinä huolehdit, ja mistä kirjanpitäjä huolehtii). Tässä on hyvä sopimuspohja:
http://www.taloushallintoliitto.fi/tili ... us_kl2004/
Tämä on ihan totta. Kirjanpitäjää valitessa kannattaa kuunnella kokemuksia ja mieluiten samalla alalla työskentelevistä firmoista. Hyvä suhde kirjanpitäjään auttaa asioissa muutenkin eteenpäin ja helpottaa ongelmanratkaisua. Kuitenkin täytyy muistaa arvioida lopputulos, eli se kirjanpito.